PCO, motion osv. + min historie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. december 2013

Kristina -

Hej med jer.

Jeg har nu skiftet læge efter at have forsøgt i laaang tid at overbevise min gamle læge om, at alting nok ikke var helt normalt.

Jeg stoppede på p-piller i august 2012 og begyndte på pb i november 2012. Efter pille-stop fik jeg én menstruation i november og herefter havde jeg ikke mens før i august 2013. Jeg har nu haft mens i august, september, oktober og nu igen i december, så det er da fremskridt. (Det skal lige siges at jeg i foråret tabte mig 7 kg). Mine cyklusser har været på henholdsvis 41 og 36 dage, så de er Lange!

Ja nok om det. Nu har jeg fået ny læge, som jeg selvfølgelig har fortalt min historie og det første hun nævner er pco… Jeg skal have taget blodprøver i januar for at finde ud af om det er det og for at kunne blive "gjort klar" til evt. fertilitetsbehandling. I mellemtiden vil jeg gerne lægge min kost om, dyrke motion og tabe mig lidt mere. Min nye læge sagde, at hun var sikker på at det var mit vægttab som var skyld i at mine menstruationer kom tilbage..
Jeg har læst om kiss kosten og tænker at det er den jeg vil følge. Så vidt jeg har forstået skal jeg droppe ting som:
- mælk
- havregryn
- pasta
- hvidt brød
- kartofler osv.
Hvilke madvarer skal man ellers være opmærksom på ikke at spise?

Jeg er gået igang med et løbeprogram, som til at starte med er på to gange løb om ugen og senere tre gange. I forbindelse med mit løb styrketræner jeg lidt herhjemme. Så dvs. indtil videre 2 gange let løb og 2 gange let styrketræning om ugen.
Tror I det er nok? Hvor meget motion har I med pco dyrket for at komme af med nogle af jeres symptomer?

Håber I har nogle gode råd  Og håber snart at vores drøm om en familie kan gå i opfyldelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.