Scanpan vs Bodum knivblok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.893 visninger
8 svar
6 synes godt om
10. december 2013

CroQuis

Er der nogen større forskel på dem, udover navnet?

Tænker også kvalitetsmæssigt.. Scanpan er jo noget dyrere end Bodum..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

CroQuis

11. december 2013

mariamiss6

CroQuis skriver:

Er der nogen større forskel på dem, udover navnet?

Tænker også kvalitetsmæssigt.. Scanpan er jo noget dyrere end Bodum..

Scanpans er skrå, sådan at knivene vender en anelse ud mod dig 

Bodums har flad bund, sådan at knivene står lige op og ned...

Meeeeeen hvorfor gør du ikke sådan her

Det er en stor kagedåse som er lige bred i bunden og toppen. Den har jeg fyldt ned træ-grillpinde som vender med spidsen nedad, og så kan man bare smutte knivene ned i. Den jeg har rummer MANGE knive (en stor marabou dåse fra deres kiks), og derfor er der også gået MANGE pinde til.

Jeg har brugt ca. 250-300 kroner på den. Dåsen kostede 40, resten er bare på pindene. 

Du kan jo vælge en dåse eller anden bøtte som du kan mae eller på anden vis dekorere. En glas vase for eksempel. Så kan du sætte et stykke farvet karton på indersiden, og på den måde skifte efter humør  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2013

CroQuis

mariamiss6 skriver:

Scanpans er skrå, sådan at knivene vender en anelse ud mod dig 

Bodums har flad bund, sådan at knivene står lige op og ned...

Meeeeeen hvorfor gør du ikke sådan her

Det er en stor kagedåse som er lige bred i bunden og toppen. Den har jeg fyldt ned træ-grillpinde som vender med spidsen nedad, og så kan man bare smutte knivene ned i. Den jeg har rummer MANGE knive (en stor marabou dåse fra deres kiks), og derfor er der også gået MANGE pinde til.

Jeg har brugt ca. 250-300 kroner på den. Dåsen kostede 40, resten er bare på pindene. 

Du kan jo vælge en dåse eller anden bøtte som du kan mae eller på anden vis dekorere. En glas vase for eksempel. Så kan du sætte et stykke farvet karton på indersiden, og på den måde skifte efter humør  

Hehe joooh det kunne man godt, men nu var det til en julegave, så vil helst købe noget 

Bodums er på tilbud til 230 kr hos Coop, så det er faktisk også en okay pris synes jeg 

Anmeld

11. december 2013

mariamiss6

CroQuis skriver:

Hehe joooh det kunne man godt, men nu var det til en julegave, så vil helst købe noget 

Bodums er på tilbud til 230 kr hos Coop, så det er faktisk også en okay pris synes jeg 

Ja, så ville jeg tage bodums, hvis man altså sagtens kan leve med den flade bund. 

Det er kun fordi jeg har overskabe, og der er ikke sååååå meget plads fra brodet til overskabene, så jeg ville skommme i karambolage med skabene hele tiden, når jeg skulle tage en kniv ud af bodums. Ikke fordi det er galt, bare fordi scan pans skrå blok så er smartere... 

Men altså, hvis bodums er billigere, og endda SÅ billig lige nu, så køb da den. Forskellen er kun skrå eller lige bund

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

mariamiss6 skriver:

Ja, så ville jeg tage bodums, hvis man altså sagtens kan leve med den flade bund. 

Det er kun fordi jeg har overskabe, og der er ikke sååååå meget plads fra brodet til overskabene, så jeg ville skommme i karambolage med skabene hele tiden, når jeg skulle tage en kniv ud af bodums. Ikke fordi det er galt, bare fordi scan pans skrå blok så er smartere... 

Men altså, hvis bodums er billigere, og endda SÅ billig lige nu, så køb da den. Forskellen er kun skrå eller lige bund

Det var også Bodums jeg endte med at vælge..  Kunne se at de havde nogenlunde samme nypris, og ja, hvis den eneste forskel er skrå eller lige, er det jo ikke den store 

Takker for indput 

Anmeld

12. december 2013

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Jeg har den fra scanpan og har haft den i 1 års tid. jeg er slet ikke tilfreds med den. Det er endt med en ordentlig gang spaghettimix inde i midten af den, så nu er den nærmest ubrugelig 

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Benjamin09 skriver:

Jeg har den fra scanpan og har haft den i 1 års tid. jeg er slet ikke tilfreds med den. Det er endt med en ordentlig gang spaghettimix inde i midten af den, så nu er den nærmest ubrugelig 

Okay 

Vi har nu ingen problemer med vores scanpan.. Den fik vi sidste år til jul 

Anmeld

12. december 2013

Munder

Slet ikke knivblok, det er en bakteriebombe. Prøv at finde en magnet i stedet, den kan rengøres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.