Graviditet og PAU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. december 2013

Anonym trådstarter

Ja, hvordan hænger det sammen? KAN det hænge sammen? 

Jeg er ikke gravid, endnu. Men vi har været under udredning/ i behandling i snart 1 år og 7 mdr. 

og jeg skal starte på pau til januar... 

Risikere jeg at blive smidt ud når jeg bliver gravid? Hvis jeg nu er blevet gravid inden opstart, hvad så? Jeg melder mig ind i FOA så snart det er muligt, selvfølgelig . 

Hjælp?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid, endnu. Men vi har været under udredning/ i behandling i snart 1 år og 7 mdr. 

Risikere jeg at blive smidt ud når jeg bliver gravid? Hvis jeg nu er blevet gravid inden opstart, hvad så? Jeg melder mig ind i FOA så snart det er muligt, selvfølgelig . 

Hjælp?? 

Ingen ?? 

Anmeld

11. december 2013

Misser1989

Hjælp?? 

Hej  Jeg startede på PAU marts 2012. Fik positiv test et par uger senere. Der har ingen problemer været. Fortalte det til min vejleder og chef på kommunen inden je tog i 1. Praktik og da min praktik var slut gik jeg på barsel, Det var 24 november, en mdr. før termin. Startede så her 11 november igen på skole. Sprang bare på holdet der startede marts 2013. Vi var i alt 3 fra det gamle hold der blev gravide og er alle nu startet op på næste hold sammen  Og under min barsel fik jeg barselsdagpenge, som svarede til det beløb jeg fik i elevløn. 

Held og lykke. 

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Misser1989 skriver:

Hej  Jeg startede på PAU marts 2012. Fik positiv test et par uger senere. Der har ingen problemer været. Fortalte det til min vejleder og chef på kommunen inden je tog i 1. Praktik og da min praktik var slut gik jeg på barsel, Det var 24 november, en mdr. før termin. Startede så her 11 november igen på skole. Sprang bare på holdet der startede marts 2013. Vi var i alt 3 fra det gamle hold der blev gravide og er alle nu startet op på næste hold sammen  Og under min barsel fik jeg barselsdagpenge, som svarede til det beløb jeg fik i elevløn. 

Held og lykke. 

Tusind tak for svar, det lettede lidt. 

Jeg er ikke medlem af en a kasse, men melder mig i FOA så snart det er muligt, er jeg så stadig "dækket ind" ? 

Anmeld

12. december 2013

MilleRasmussen

Jeg er selv igang med pau, starter op på tirsdag efter barsel ??

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

Jeg er selv igang med pau, starter op på tirsdag efter barsel ??

der er bare mange der siger at de der uddannelser elev, de ser helst man "holder ud" til man er færdig . Og når der i første praktik er 3 mdr opsigelse begge veje, uden grund, så kunne man måske tænke at de kunne opsige en uden grund, men at det så er fordi man er gravid? 

Anmeld

13. december 2013

MilleRasmussen

det tror jeg skam ikke.. jeg bestod flot min 1 praktik og gik på barsel få uger efter første praktik..

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

det tror jeg skam ikke.. jeg bestod flot min 1 praktik og gik på barsel få uger efter første praktik..

Den første lange eller den aller første på 14 dage? 

Var til infomøde igår, og skrive under også. Og det lød på dem som om at der ikke var problemer hvis man blev gravid, så det er jeg glad for ! det lettede en del  

Anmeld

13. december 2013

MilleRasmussen

Den første lange på 3,5 månd klarede jeg til ug uden 1 sygedag, selvom jeg kastede op hver morgen og aften!!

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

Den første lange på 3,5 månd klarede jeg til ug uden 1 sygedag, selvom jeg kastede op hver morgen og aften!!

Jamen det er bestemt også hvad jeg har planer om at gøre jeg har jo selv valgt at søge ind og selv valgt at fortsætte med behandling af pb, så derfor er det også mit ansvar at overskue og komme godt igennem begge dele  Uanset hvad det så byder på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.