togrejse og tvillingevogn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. december 2013

DianaRJS

ja overskriften siger lidt sig selv...! Jeg skal til 5 ugers i morgen med tvillingerne MEN en bil af en lortekasse er gået i stykker, og skal derfor finde en anden måde at komme derind på, ellers kan vi først få en lægetid midt/slut januar....

MEN kan en tvillingevogn overhovedet gå igennem dørene på regionaltogene, og er det overhovedet "tilladt" ifølge deres regler???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

serinasmor

DianaRJS skriver:

ja overskriften siger lidt sig selv...! Jeg skal til 5 ugers i morgen med tvillingerne MEN en bil af en lortekasse er gået i stykker, og skal derfor finde en anden måde at komme derind på, ellers kan vi først få en lægetid midt/slut januar....

MEN kan en tvillingevogn overhovedet gå igennem dørene på regionaltogene, og er det overhovedet "tilladt" ifølge deres regler???

Mener du kan finde regler og mål på dsb.dk

Man må gerne have barnevogn med .. i nogle tog skal du reservere plads ... Billetten er gratis , men jeg er i tvivl om en tvillingevogn kan komme ind i togene

Anmeld

10. december 2013

Kløver

Tror det kommer an på hvilken vogn, tror en tvillinge barnevogn godt kan i de normale tog men de kan ikke komme ind hvor der er sæder. Ville ringe og snakke med DSB da det jo kommer an på hvilket tog du skal med, alm-S-tog osv
Har du evt en barnevogn fra en af drengene og kan have den ene i en slynge ?

Anmeld

10. december 2013

Morgensol

Det kommer an på hvor du rejser fra aka hvilken type tog du skal med. I ic3 togene er gangen ind til flexafdelingen omkring 63 cm mener jeg. Det samme i det der hedder et ER tog. I dobbeldækkertogene kan du sagtens komme ind med dobbeltvogn, uanset størrelse. I den type der hedder MR som er et lille bumletog der blandt andet kører på næstved-køge-Roskilde banen, der er der dobbelt døre ind til flexafdelingen, men hvor bred lige den er, ved jeg ikke. 

Desuden så skal vognen løftes ind i toget i IC3, ER og MR togene.. 

Du må gerne ha en dobbeltvogn med. Skal du køre i intercity, altså mellem jylland, fyn og Sjælland, så er det en god ide at købe en pladsbillet til vognen, som er gratis. Den skal bare bestilles over telefonen. 

Vi havde en carena double swing og den kan gå ind i alle typer tog. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.