Gode og mindre gode donorer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2013

Bliss

Jeg kom fornylig ved et tilfælde til at få noget information af min sædbank som jeg ville ønske jeg havde haft for 3 måneder siden da jeg startede på inseminationer. De fortalte mig at de 2 donorer som jeg nu har brugt henholdsvis 2 og 1 gang, uden held, kun er 'middelgode' donorer, og fortalte mig så i øvrigt hvem der er topscorerne.

Der er meget man ikke ved når man begynder på projekt baby med donor. Jeg troede fx at alle sæddonorer var mere end egnede, men god sædkvalitet betyder åbenbart ikke god succes-rate.

Er der andre som har haft lignende erfaring og som har haft held med at bruge en 'topscorer'?

Glædelig jul!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

AnthonsMor

Bliss skriver:

Jeg kom fornylig ved et tilfælde til at få noget information af min sædbank som jeg ville ønske jeg havde haft for 3 måneder siden da jeg startede på inseminationer. De fortalte mig at de 2 donorer som jeg nu har brugt henholdsvis 2 og 1 gang, uden held, kun er 'middelgode' donorer, og fortalte mig så i øvrigt hvem der er topscorerne.

Der er meget man ikke ved når man begynder på projekt baby med donor. Jeg troede fx at alle sæddonorer var mere end egnede, men god sædkvalitet betyder åbenbart ikke god succes-rate.

Er der andre som har haft lignende erfaring og som har haft held med at bruge en 'topscorer'?

Glædelig jul!

Det var da en træls nyhed at få nu, når du har været i gang..

Jeg har ikke stået i din situation, da min søn er kommet til af naturens egne vegne, men kan da godt forestille mig det er en anelse frustrerende først at få sådan noget at vide nu!

Håber desuden snart der er held

Anmeld

9. december 2013

modesty

Bliss skriver:

Glædelig jul!

Altså, der skal jo virkelig mange forsøg og graviditeter til for at sådan en succes-rate vil kunne kaldes statistisk evident. Så det er nok nærmere tilfældet der afgør hvem der er topscorer.

Anmeld

10. december 2013

dorthemus

Bliss skriver:

Glædelig jul!

Jeg har en datter som jeg brugte en donor for at få
Dengang jeg skulle insemineres havde jeg lavet en "top 5" på en liste. På dagen fik jeg at vide, at jeg ikke havde fået min føtste prioritet, men min anden.
Det gjorde mig lidt ærgerlig, men jordmoderen sagde så, at det skulle jeg ikke være ked af for der var held ved ham da hans sæd havde resulteret i flere graviditeter.

Og jeg blev da også gravid i første hug

Anmeld

23. december 2013

Bliss

Well, statistisk evident er den vel nok når graviditets-succes-raten er udregnet i forhold til hvor mange gange de enkelte donorer er solgt.

tak for alle jeres kommentarer! Og glædelig jul! Xx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.