Honningkagehjerter :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. december 2013

birthee

Vi skal have jule-bagning med et sæt gode venner på fredag, og jeg søger derfor en god, afprøvet opskrift på honningkage-hjerter... De må gerne være lidt bløde i det, når de er færdige... Nogle der ligger inde med sådan en opskrift, de vil dele? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

StineL

birthee skriver:

Vi skal have jule-bagning med et sæt gode venner på fredag, og jeg søger derfor en god, afprøvet opskrift på honningkage-hjerter... De må gerne være lidt bløde i det, når de er færdige... Nogle der ligger inde med sådan en opskrift, de vil dele? 

Er der ikke noget med, at dejen skal hæve i en måned??

Anmeld

9. december 2013

morlinen

Jeg brugte forleden opskriften fra Arla, og de blev ret gode. Du kan Google den

Anmeld

9. december 2013

Købmagerkonen

birthee skriver:

Hvis de skal blive rigtig bløde og saftige skal dejen stå i en måned, så du er desværre lidt sent ude.

Et år prøvede jeg en opskrift hvor dejen blot skulle stå i et par dage, men de blev desværre ret tørre

Anmeld

9. december 2013

Chris86

FruOlsen skriver:

Hvis de skal blive rigtig bløde og saftige skal dejen stå i en måned, så du er desværre lidt sent ude.

Et år prøvede jeg en opskrift hvor dejen blot skulle stå i et par dage, men de blev desværre ret tørre

Det behøver de nu ik nødvendigvis

Anmeld

9. december 2013

Chris86

Bare husk at opbevare dem rigtigt... Køligt, men ikke i køleskab.. Stuetemperatur er for varmt og så må du ikke sætte låg på.. Evt viskestykke, så de kan trække fugt til sig.. Så undgår du at de blir tørre (medmindre du har bagt dem for hårdt og allerede der er tørre)...

Anmeld

9. december 2013

Købmagerkonen

Chris86 skriver:

Det behøver de nu ik nødvendigvis

Nej, men det er nu min erfaring, samt hvad jeg har fået at vide fra en konditorveninde

Hvis du har en opskrift der dur er det jo bare fedt ikke at skulle vente en måned som os andre

Anmeld

9. december 2013

Chris86

FruOlsen skriver:

Nej, men det er nu min erfaring, samt hvad jeg har fået at vide fra en konditorveninde

Hvis du har en opskrift der dur er det jo bare fedt ikke at skulle vente en måned som os andre

Kendte dem der i sin tid havde Christiansfeld honningkagehus/bageri (eller var bette den gang, så nok nærmere mine forældre)
Det er alfa omega at få dem ud i tide...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.