Bopælssag for retten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
3 svar
1 synes godt om
8. december 2013

adp79

Er der nogen af jer der ved hvor lang tid der ca går før sådan en sag kommer for retten? Jeg gik fra min eks i tro at vi var enige om at vores søn på 2 år skulle bo og være ved mig i en 4-10 orddning, men pludselig fandt min eks så ud af at han ikke ville skrive under på en adresseændring og det blev derfor kun min adresse der blev flyttet. Han satte samtidig en Meget uhensigtmæssig ordning som lyder på 2 dage her 2 dage der der efter 3 dage og så til bage til 2-2-3. Jeg har ikke haft muligheden for at bare beholde min søn hos mig da jeg grundet arb. ernød til at aflevere ham og da min eks pt står uden job ville han bare ha hentet ham. Vi har været i statsamtet både til alm samtale og til børnesagkyndigsamtale begge samtaler endte med at det bedste for vores søn var at komme med mig, men det ville han ikke høre på så han bliver ved med at holde på sit. Selvom vores søn er mærket af det. For hjemme hos ham går det hele bare så godt og hvis det ikke gør det hjemme hos mig så er jeg jo nok en dårlig mor... Og desuden mener han så også at jeg er psykisk ustabil grundet en stressperiode jeg var i i sommers..Nu er det så blevet sendt til retten og min  tålmodighed er endnu engang sat på prøve.. Hvor lang tid gik der ved jer? Får retten referat fra de 2 møder vi var til i statsamtet? Er der nogen der har prøvet tilsvarende? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Mettefpigen

Blev der lavet papir oppe ved amtet, eller blev i enige om noget deroppe..??

Anmeld

8. december 2013

salix

hvis en sag skal for retten kan statsforvaltnignen tage en beslutning om hvor den lille skal bo og hvordan delinge skal være frem til afslutningen på en retsag hvis de finder det nødvendigt for barnets bedste

men hvis ikke skal du regne med at det tager ca 1 år fra du beder om en retssag til den er afgjort med børnesagkyndig undersøgelse 

Anmeld

8. december 2013

adp79

Vi blev ikke enige om noget til de møder. Han fik betænkningstid på en uge om han ville gå med til mit forslag  Og det ville han ikke. Så derfor skulle den til retten. 

Jeg søgte om at de skulle ta en midlertidig beslutning men det kunne hun ikke da hun dermed ville bestemme hvor han så ville få bopæl + vi ikke var en højkonfliktsag og det måtte de ikke bestemme det skulle retten gøre bagefter kunne vi så komme tilbage til amtet for at finde en samværsordning. Det er virkeligt langt ude hvis det tager op till et år.. Hvem bestemmer om der skal være en børnesagskyndigundersøgelse?Vi har jo haft en samtale med en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.