Jeg fik for en uge siden foretaget en kirurgisk abort, og jeg må sige at det har taget utrolig hårdt på mig.
Jeg kan ikke sove om natten og når jeg endelig sover, har jeg mareridt, hvor jeg vågner op og bliver nødt til at tjekke til vores børn.
Jeg opdagede 6 uger henne min graviditet, jeg besluttede mig for med støtte fra min kæreste at det var det rigtige for os, vi har to børn i for vejen og mine overvejelser var at presset ville for mig for vores børn, vores parforhold, min krop og min skole, alle de ting der gjorde det muligt var økonomien, pladsen i vores lejlighed og bil, men det mest skræmmende var at de faktor som talte imod var for det meste uforudsigelige.
Nogle dage før indgrebet blev jeg utrolig ked af det og jeg snakkede med min kæreste om mulighederne, men jeg var sikker på at jeg var ked af det af de forkerte grunde ( jeg havde set en dokumentar film om de uønskede pigebørn i Kina )
Dagen efter var det som om at det var okay og på dagen var jeg heller ikke ked af det.
Jeg troede jeg handlede i vores bedste interesse, men konsekvenserne kommer nu og jeg fortryder mit valg så meget. Jeg har allerede en utrolig kritisk syn på de ting jeg gør. Så hver dag fylder jeg mit hoved med farlige tanker:
"Du har dræbt dit eget barn!" Du fortjener ikke at have et godt liv!" Du fortjener ikke at spise eller drikke!" Du fortjener ikke at få flere børn!" Du fortjener ikke at nogen kan forstå det valg du har taget!"
Jeg har det faktisk sådan at kunne jeg gøre det om ville jeg vælge at fuldføre graviditeten og ofre mig fuldt ud for børnene og tænke at det er vores fejl ikke at beskytte os godt nok derfor er det også vores ansvar at gøre det der skal til for at opdrage tre små børn.
Jeg fanger mig selv i at tænke om der er håb: "Har lægerne måske ikke gjort det ordentligt, måske lever der stadig et foster inde i mig"
Og jeg har grædt hver aften siden aborten. Jeg er virkelig ulykkelig over mit valg.
Anmeld