Pcos og den rigtige kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. december 2013

Anonym trådstarter

jeg har pco, og jeg er normalvægtig efter at have tabt ca 7kg via "pco kost" . Jeg er i behandling (fordi jeg ikke selv laver ægløsning) og blev insemineret i denne uge. Grundet både storm og sygdom hos manden osv, har vi de sidste 2 dage fået "fast food" , altså usund mad, til aften . Idag står den så på usund mad igen, (altså usund for en med pco) fordi det er min mand der skal lave det, og vi ikke lige har handlet det vilde. jeg er nu pludselig blevet skide bekymret for om jeg nu kan vinke farvel til håbet om at det lykkedes denne cyklus? Jeg spiser normalt nogenlunde pco venligt (hvilket jeg også har gjort disse dage, undtagen til aften) ... Hjælp!???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

komnumini

For mit vedkommende har det ikke haft betydning hvordan jeg spiser. Selvom jeg spiste efter PCO-kost, så kunne jeg ikke på naturlig vis skabe en almindelig cyklus.

Nu spiser jeg sundt og varieret, men på ingen måde PCO-fokus. Jeg er hormonbehandling, men dog med henblik på alm samliv og ikke insemnination og ind til videre har mine spisevaner ikke haft betydning for cyklus. 
Hormonpillerne og ægløsningssprøjten styrer jo det meste

Anmeld

7. december 2013

Anonym trådstarter

komnumini skriver:

For mit vedkommende har det ikke haft betydning hvordan jeg spiser. Selvom jeg spiste efter PCO-kost, så kunne jeg ikke på naturlig vis skabe en almindelig cyklus.

Nu spiser jeg sundt og varieret, men på ingen måde PCO-fokus. Jeg er hormonbehandling, men dog med henblik på alm samliv og ikke insemnination og ind til videre har mine spisevaner ikke haft betydning for cyklus. 
Hormonpillerne og ægløsningssprøjten styrer jo det meste

Tak for dit svar. Jeg ved ikke om pco kosten hjælper på min cyklus, da jeg startede med hormoner samme cyklus som jeg fik afvide jeg har pco. Jeg har fået hormoner i 4 cyklusser, hvor dette er den første med inseminering, de andre har også som Dig, været med alm samliv. Blev også gravid sidste cyklus , men mistede meget tidligt (4+..) 

Anmeld

11. december 2013

komnumini

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg ved ikke om pco kosten hjælper på min cyklus, da jeg startede med hormoner samme cyklus som jeg fik afvide jeg har pco. Jeg har fået hormoner i 4 cyklusser, hvor dette er den første med inseminering, de andre har også som Dig, været med alm samliv. Blev også gravid sidste cyklus , men mistede meget tidligt (4+..) 

Øv, det er jeg ked af at høre. Håber snart at der er gevinst igen så 

Mange med PCO er overvægtige og for den gruppe tror jeg, at det med kosten spiller en ret stor rolle, men ellers er det ikke min opfattelse, at det er afgørende. Dog kan det jo ikke have nogen negativ påvirkning, så hvis du ikke ser det som en besværlighed i hverdagen, så ville jeg da bare spise efter det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.