Gylp eller opkast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.777 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. december 2013

Annemette07

Hvordan ser mn forskel på om barnet kaster op eller gylper? Vores dreng på 7 uger har både igår og idag gylpet ok store portioner op, men det er først idag jeg kommer i tvivl om det er opkast, da han lige har gylpet igen hvorefter han sad og kom med nogle støn ligesom når vi andre er ved at kaste op, altså det lyder som om der arbejder sig noget opad. Efterfølgende blev han helt træt og nu sover han. Han havde lige spist før han kastede op.

Hvornår bør man evt kontakte læge når han ikk er større ? :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

modesty

Annemette07 skriver:

Hvordan ser mn forskel på om barnet kaster op eller gylper? Vores dreng på 7 uger har både igår og idag gylpet ok store portioner op, men det er først idag jeg kommer i tvivl om det er opkast, da han lige har gylpet igen hvorefter han sad og kom med nogle støn ligesom når vi andre er ved at kaste op, altså det lyder som om der arbejder sig noget opad. Efterfølgende blev han helt træt og nu sover han. Han havde lige spist før han kastede op.

Hvornår bør man evt kontakte læge når han ikk er større ? :/

Ammer han eller får han flaske?

Anmeld

6. december 2013

VIPpigen

Forskellen på opkast og fyld er hvordan det kommer ud. Med hvilken kræft. Gylp kommer i små skvulp, hvor opkast står ud i tykke stråler. Jeg var ikke i tvivl da min datter lå med opkast som 3-4 måneder gammel...

Anmeld

6. december 2013

Annemette07

modesty skriver:

Ammer han eller får han flaske?

Jeg ammer ham fuldt ud.

Anmeld

6. december 2013

Annemette07

VIPpigen skriver:

Forskellen på opkast og fyld er hvordan det kommer ud. Med hvilken kræft. Gylp kommer i små skvulp, hvor opkast står ud i tykke stråler. Jeg var ikke i tvivl da min datter lå med opkast som 3-4 måneder gammel...

Her kommer det ud på en gang, og ikk over flere gange som han har gjort når det var gylp.

Anmeld

6. december 2013

modesty

Annemette07 skriver:

Jeg ammer ham fuldt ud.

OK, der var én fra min mødregruppe der oplevede det samme og hun gav flaske, så jeg tænkte at der måske var en sammenhæng. 

Men altså - hendes datter havde sådan nogle ørle-anfald hvor det væltede ud over det hele. De kom on/off over flere måneder så vidt jeg husker. Det betød intet for datteres vægt eller velbefindende.

Men jeg kan da godt forstå hvis du gerne lige vil have ham tjekket. Har du en god SP du kan ringe til?

Anmeld

6. december 2013

Annemette07

modesty skriver:

OK, der var én fra min mødregruppe der oplevede det samme og hun gav flaske, så jeg tænkte at der måske var en sammenhæng. 

Men altså - hendes datter havde sådan nogle ørle-anfald hvor det væltede ud over det hele. De kom on/off over flere måneder så vidt jeg husker. Det betød intet for datteres vægt eller velbefindende.

Men jeg kan da godt forstå hvis du gerne lige vil have ham tjekket. Har du en god SP du kan ringe til?

Har lige fået ny da den gamle stoppede, og har endnu ikk mødt den nye så jeg ved det faktisk ikk s;

Anmeld

6. december 2013

VIPpigen

Annemette07 skriver:

Her kommer det ud på en gang, og ikk over flere gange som han har gjort når det var gylp.

Så kan det godt være det er opkast.

hvis du har god kontakt til ham, så sker der ikke så meget.

jeg havde fat på lægen den gang, og når man ammer, så arbejder maven med det samme, babyer fordøjer bedre vores brystmælk, end mme. Men du skal amme så ofte som han er sulten...

jeg var dækket ind i håndklæder, og det samme var min datter den gang, for jeg havde simpelthen ikke tøj nok, hun spiste hele tiden, og kastede op mens hun spiste nogen gange...

god bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.