Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. december 2013

Dianabk

Hvad koster det at have et barn i dagpleje?
Tvivler på at vi kan få noget tilskud noget sted grundet vores løn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

stjernehimmel

Dianabk skriver:

jeg gav 2400 kr pr måned i skive 

Anmeld

5. december 2013

Sitrani

Dianabk skriver:

Her i Odense koster det ca. 2600,- om måneden.. Det kommer an på hvor meget man tjener, ja, om man kan få tilskud fra kommunen.. Lige nu får vi økonomisk tilskud... Vi lever nemlig kun af min løn...

Anmeld

5. december 2013

Dianabk

Sitrani skriver:

Her i Odense koster det ca. 2600,- om måneden.. Det kommer an på hvor meget man tjener, ja, om man kan få tilskud fra kommunen.. Lige nu får vi økonomisk tilskud... Vi lever nemlig kun af min løn...

Når jeg læser rundt omkring på de private dagpleje hjemmesider så skrive de at man får et tilskud på 6484 kr som man skal betale til dem + egenbetaling. Syntes det lyder vildt dyrt.

Anmeld

5. december 2013

Sitrani

Dianabk skriver:

Når jeg læser rundt omkring på de private dagpleje hjemmesider så skrive de at man får et tilskud på 6484 kr som man skal betale til dem + egenbetaling. Syntes det lyder vildt dyrt.

Ja men når de skriver tilskud, så er det jo ikke penge du skal betale, så er det en "rabat", hvis man kam sige det sådan.... Beløbet er nok også før skat.... Hvis du tjener mere end du skal, for at få tilskud, så får du bare ingen rabat, og skal betale pladsen selv... Her i Odense ville det så være 2600,- ca. Men afhængig af hvad familien tjener, så får man økonomisk tilskud herefter....

Anmeld

5. december 2013

Sitrani

Dianabk skriver:

Hov, så lige du skrev privat dagpleje.... Det ved jeg intet om, de har nogle andre regler...

Anmeld

5. december 2013

1990h

Dianabk skriver:

hos privat plejer koster en plads f.eks 7000. så giver kommunen et tilskud så pladsen måske kommet ned i 2000..(fiktive tal)..disse tilskud og tal har ikke noget med økomonisk friplads og tilskud at gøre..

økonomisk friplads er beregnet efter jeres bruttoløn.

det tilskud som kommunen giver til dagplejeren er ikke noget med jeres indkomst at gøre

Anmeld

5. december 2013

Dianabk

1990h skriver:

hos privat plejer koster en plads f.eks 7000. så giver kommunen et tilskud så pladsen måske kommet ned i 2000..(fiktive tal)..disse tilskud og tal har ikke noget med økomonisk friplads og tilskud at gøre..

økonomisk friplads er beregnet efter jeres bruttoløn.

det tilskud som kommunen giver til dagplejeren er ikke noget med jeres indkomst at gøre

Men hvordan søger man om det? Eller kommer det automatisk når man vælger privat dagpleje?

Anmeld

5. december 2013

Giraffen

Dianabk skriver:

I århus er det lige knap 3000 for en dagpleje så det kommer helt an på hvor i landet du bor, men jeg tror det letteste er at spørge en dagpleje du ku tænke dig de ved det

Anmeld

5. december 2013

1990h

Dianabk skriver:

Men hvordan søger man om det? Eller kommer det automatisk når man vælger privat dagpleje?

det tror jeg du kan finde på din kommunes hjemmeside eller via link fra en dagpleje..

men husk ved at vælge privat dagpleje er der vidst ikke gæstedagplejer hvis det sku blive nødvendigt..

jeg mener at i skal betale det fulde beløb.feks 7000 hver måned også får i tilskuddet af kommunen bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.