Pladsanvisning og friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. december 2013

LilleSmølf

Når jeg logger ind kan jeg se, at vores søn er nr. 1 på ventelisten.

Da vi er på SU vil vi selvfølgelig søge friplads, men kan vi gøre det før vi har fået besked fra pladsanvisningen?

Og hvis ikke, hvornår får man så besked?

Han skal først have en plads fra start april men det plejer jo at tage evigheder med boligstøtte og lign. (vi venter stadig på 3 måned på svar) så vi ser gerne at det hele er på plads så hurtigt som muligt, så vi netop ikke står og skal betale fuld plads.

Skal lige siges at jeg ikke brokker mig, er glad for at muligheden for friplads er der, men kan altså godt lide at have styr på min økonomi så meget som muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

StudPsyk

Du kan ikke søge om friplads før du har fået en vuggestueplads. Men det plejer at gå hurtigt. Vi søgte for James for nylig, der gik tre dage så var det godkendt.

Anmeld

5. december 2013

M (:

Janne T. skriver:

Du kan ikke søge om friplads før du har fået en vuggestueplads. Men det plejer at gå hurtigt. Vi søgte for James for nylig, der gik tre dage så var det godkendt.

Hvad skal de vide, når man søger? (: 

Og ved du, om det er nemt nok at ændre fripladsbeløbet, når/hvis ens indkomst ændrer sig?

Anmeld

5. december 2013

Karina84

Janne T. skriver:

Skulle i søge igen? Hende fra pladsanvisningen (mener jeg det var), sagde at det kørte automatisk naar man har en i pasning i forvejen og faar det. Det samme med søskende rabat 

Anmeld

5. december 2013

LilleSmølf

Janne T. skriver:

Det håber jeg så at det gør (:

Det er lidt bøvlet, for vi skal jo opgive indkomst, og jeg får jo mix-klip, så dagen han starter i vuggestue skal vi til at søge om igen fordi jeg så er tilbage på normal SU.

Men tak for svar, det gør det i hvert fald meget nemmere at vide hvordan det foregår.

Anmeld

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Det går hurtigt, jeg søgte og der var åbenbart sket en fejl så fik en regning på hele beløbet, ringede der ind og modtog dagen efter en ny regning på det rigtige beløb. Jeg kunne så ikke tilmelde den betalingsservice før næste måned da den var håndskrevet

Anmeld

5. december 2013

StudPsyk

M (: skriver:

Hvad skal de vide, når man søger? (: 

Og ved du, om det er nemt nok at ændre fripladsbeløbet, når/hvis ens indkomst ændrer sig?

Altså vi søgte bare digitalt. Der skal man bare taste CPR, og så indhenter den selv indkomstoplysninger, som man bare skal checke efter, og så trykker man bare send

Anmeld

5. december 2013

StudPsyk

Karina84 skriver:

Skulle i søge igen? Hende fra pladsanvisningen (mener jeg det var), sagde at det kørte automatisk naar man har en i pasning i forvejen og faar det. Det samme med søskende rabat 

Ja det skulle vi

Anmeld

5. december 2013

M (:

Janne T. skriver:

Altså vi søgte bare digitalt. Der skal man bare taste CPR, og så indhenter den selv indkomstoplysninger, som man bare skal checke efter, og så trykker man bare send

Ej hvor smart! Tak for hjælpen (: 

Anmeld

5. december 2013

LilleSmølf

Janne T. skriver:

Hvordan gjorde I det?

Inde på Borger.dk kan jeg kun se at man kan downloade sådan en PDF fil, der skal udfyldes og sendes tilbage pr. e-mail.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.