Har lige læst den anden tråd og vil ud fra de oplysninger sige der alene er det almindelige børne/familie tilskud som er 4400 (kender ikke det præcise tal) hvert kvartal, og når I når til skønsakken skal afsted i institutionen så også tilskud til betalinger.
Ved det er hårdt - har selv stået der med første barn, først på barsel af et timtimers arbejde, det gav 3000 om måneden og bagefter da jeg helt selvforskyldt løb ud for SU og vi kun havde min mands løn at leve af (plus han også havde en hjemmeboende stor dreng) puha der var hårdt, men muligt. Er glad for der dengang ikke var så meget mode om tøjet, cremer osv for så havde jeg da nok grædt lidt bitre tårer. Min datter kostede "kun" bleer, det billigste tøj og babyolie som var den billigste uden parabener og andet stads.
Kan stadig huske hvordan jeg græd af glæde da min mand kom hjem med en lille slagbænk da hun var 9 mnd - det første købt til hende. Har nu også prøvet at få børn og have råd og økonomisk var det skønt, men tiden på barsel var lige fantastisk fattig og med lidt penge - glæd dig....
Anmeld