Ydelser mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
12 svar
4 synes godt om
5. december 2013

Sisse Vinther

Nå. eftersom det ikke gik så godt med sidste indlæg, prøver jeg igen.

Når man har født, er man så berettiget, eller får pr. automatik nogle ydelser eller godtgørelser eller hvad det hedder, på noget tidspunkt eller nogen måde?

Og dem som skriver irrelevant til opslaget vil blive ignoreret, da det sidste indlæg gjorde mig ked af at folk pludselig tromler mig ned, og det var ikke meningen.

Så spørgsmålet er bare om man får noget når man bor sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

lycly

Sisse Vinther skriver:

Når man har født, er man så berettiget, eller får pr. automatik nogle ydelser eller godtgørelser eller hvad det hedder, på noget tidspunkt eller nogen måde?

Og dem som skriver irrelevant til opslaget vil blive ignoreret, da det sidste indlæg gjorde mig ked af at folk pludselig tromler mig ned, og det var ikke meningen.

I får automatisk børnefamilieydelsen hvert kvartal, der skal I ikke foretage jer noget.
Ellers er der ingen ekstra ydelser når I er sammen. Til gengæld skal I huske at ansøge om friplads i forbindelse med institutionsplads, ellers betaler I automatisk fuld pris

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

LuLy skriver:

I får automatisk børnefamilieydelsen hvert kvartal, der skal I ikke foretage jer noget.
Ellers er der ingen ekstra ydelser når I er sammen. Til gengæld skal I huske at ansøge om friplads i forbindelse med institutionsplads, ellers betaler I automatisk fuld pris

Okay, super. Tak for det

Anmeld

5. december 2013

lycly

Sisse Vinther skriver:

Okay, super. Tak for det

Så lidt
Nu læste jeg lige i den anden tråd at du kun får 5300 før skat på barsel.
Min veninde fik 14.000 før skat da hun gik på barsel. Hun blev gravid efter HF og inden hun startede på videregående. Hvordan kan det være du kun får så lidt?

Anmeld

5. december 2013

Elgaard73

LuLy skriver:

Så lidt
Nu læste jeg lige i den anden tråd at du kun får 5300 før skat på barsel.
Min veninde fik 14.000 før skat da hun gik på barsel. Hun blev gravid efter HF og inden hun startede på videregående. Hvordan kan det være du kun får så lidt?

Det er på grund af de nye regler og satser pr 1/1 2014.

Anmeld

5. december 2013

1990h

Sisse Vinther skriver:

der er børnepenge 4299 pr kvartal.

og ellers er der ingen ydelser som i kan få.

i kan søge om fripladstilskud hvor i indberetter jeres samlede bruttoløn/indkomst før skat også kan man få lidt tilskud til institution..

Anmeld

5. december 2013

1990h

Sisse Vinther skriver:

hov børnepenge er steget til 4404

Anmeld

5. december 2013

lineog4

Har lige læst den anden tråd og vil ud fra de oplysninger sige der alene er det almindelige børne/familie tilskud som er 4400 (kender ikke det præcise tal) hvert kvartal, og når I når til skønsakken skal afsted i institutionen så også tilskud til betalinger. 

Ved det er hårdt - har selv stået der med første barn, først på barsel af et timtimers arbejde, det gav 3000 om måneden og bagefter da jeg helt selvforskyldt løb ud for SU og vi kun havde min mands løn at leve af (plus han også havde en hjemmeboende stor dreng) puha der var hårdt, men muligt. Er glad for der dengang ikke var så meget mode om tøjet, cremer osv for så havde jeg da nok grædt lidt bitre tårer. Min datter kostede "kun" bleer, det billigste tøj og babyolie som var den billigste uden parabener og andet stads. 

Kan stadig huske hvordan jeg græd af glæde da min mand kom hjem med en lille slagbænk da hun var 9 mnd - det første købt til hende. Har nu også prøvet at få børn og have råd og økonomisk var det skønt, men tiden på barsel var lige fantastisk fattig og med lidt penge - glæd dig....

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

1990h skriver:

der er børnepenge 4299 pr kvartal.

og ellers er der ingen ydelser som i kan få.

i kan søge om fripladstilskud hvor i indberetter jeres samlede bruttoløn/indkomst før skat også kan man få lidt tilskud til institution..

Okay. Så det er jo faktisk lidt over 1000 kroner ekstra pr. måned som man kan give til baby pr. første gang man modtager. Det er da også en kæmpe hjælp!

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

lineog4 skriver:

Har lige læst den anden tråd og vil ud fra de oplysninger sige der alene er det almindelige børne/familie tilskud som er 4400 (kender ikke det præcise tal) hvert kvartal, og når I når til skønsakken skal afsted i institutionen så også tilskud til betalinger. 

Ved det er hårdt - har selv stået der med første barn, først på barsel af et timtimers arbejde, det gav 3000 om måneden og bagefter da jeg helt selvforskyldt løb ud for SU og vi kun havde min mands løn at leve af (plus han også havde en hjemmeboende stor dreng) puha der var hårdt, men muligt. Er glad for der dengang ikke var så meget mode om tøjet, cremer osv for så havde jeg da nok grædt lidt bitre tårer. Min datter kostede "kun" bleer, det billigste tøj og babyolie som var den billigste uden parabener og andet stads. 

Kan stadig huske hvordan jeg græd af glæde da min mand kom hjem med en lille slagbænk da hun var 9 mnd - det første købt til hende. Har nu også prøvet at få børn og have råd og økonomisk var det skønt, men tiden på barsel var lige fantastisk fattig og med lidt penge - glæd dig....

Ja. Det eneste nye vi har hidtil er de gaver min mor er kommet med, og nogle savlesmække jeg selv lige har købt
men er også en værre nærigrøv, og det synes jeg egentlig er meget godt i sådan en situation her, så man ikke bruger mange penge på lidt tøj.
Har bla. fundet noget tøj på en facebook-gruppe hvor det var 5-20 kr. pr del.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.