Jeg skriver lidt i et desperat forsøg på at høre lidt erfaringer eller viden - udover alt det man kan læse på nettet...
Måske nogen som kender nogle eksempler eller lign. hvor det enten er gået godt eller ikke gået godt.
Faktum er at jeg står i RKI for 3 forskellige forhold (3 forskellige kreditorer) for ca. 1.600.000
Dette gør jeg, fordi jeg købte hus med en eks (hans ide).
Twistet i historien er, at han var voldelig, og havde været det i flere år, jeg sad bare fast i "lortet".
Efter at huset blev sat i stand for 250.000 fandt jeg pludselig en vej væk og flygtede - Ja flygtede fra ham.
Fik beskyttet og hemmelig adresse m.v. fordi han truede mig ret groft.
Det der så sker, er at han ikke må overtage huset.
Han/vi sætter huset til salg (jeg snakker med ejendomsmægler via tlf), da jeg ikke kan nærme mig huset.
(jeg fik 1 time i huset til at pakke mine private ting - så jeg har mistet ALT dengang)
Vi sætter huset til salg - og der sker ingenting.
han flytter fra huset, og huset går på tvang.
1. gang bliver det ikke solgt
2. gang bliver det solgt på tvang (kreditorerne valgte ikke at være til stede, da de ikke regnede med at det blev solgt)
Så hold nu fast - huset er 1,6 mill. værd.
Det blev solgt på tvang for 125.000 
Jeg var nede og se huset inden nøglen blev bragt videre, og det her fjols af min eks, havde tømt køkkenet for hårde hvidevarer, tørretumbler og vaskemaskine, fryser - ALT VAR VÆK! (klart der ingen der ville købe det)
Udover det, havde han raseret halvdelen af huset, tapet og vægge var i stykker, gulvet var flækket, det helt nye køkken var.. ja... jeg tog billeder af det hele, for så havde jeg ligesom "billeder da jeg flyttede" - "billeder da det blev solgt".
Det korte af det lange er:
Jeg har ikke rigtig haft nogen chance i det her, og gælden er ikke "forbrugsgæld"
Jeg har de sidste par år betalt advokater og regnskabsrådgivere flere tusinde for at hjælpe mig med at finde en løsning på det her.
Jeg vil fx rigtig gerne indgå et forlig - så jeg kommer udenom en gældssanering (har fået lov at låne pengene i min nuværende bank til et forlig)
MEN dem jeg sætter på sagen, hører jeg aldrig fra! Der sker ikke en skid.. de gør ingenting.. selvom jeg rykker dem, og snakker mig efter munden.
Nu sidder jeg her, og har endelig fået min uddannelse og har fået endelig fået arbejde, og vil gerne i gang med den her gæld.
Men hvad gør jeg?
Kender i nogen gode og pålidelige folk man kan hive fat i omkring det, som rent faktisk hjælper en!
Det blev lidt langt, men... synes ligesom i skulle have forklaringen...