Hvor mange VUC fag for at få SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
6 svar
1 synes godt om
4. december 2013

Anonym trådstarter

Overskriften siger vidst det meste.

Hvor mange VUC fag skal man skrives op til hvis man skal have SU?

Jeg er meget syg og har været det længe, står til at skulle til min første eksamen om 15 dage, og min læge nægter at tage mig seriøst - sender mig hjem hver gang med svaret "prøverne viste ikke at der er noget galt" og det har altså gjort, at jeg nu står til at dumpe og droppe ud, og dermed også miste min SU.

Jeg orker ikke KH for vil altså gerne have min uddannelse, men hvis hun ikke vil være behjælpelig med sygmelding må jeg jo tage nogen supplerende fag indtil jeg bliver rask igen.

Det ville hjælpe meget hvis nogen kunne svare mig, så jeg ikke behøver at ligge søvnløs om natten af ren og skær stress.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Du skal have 23 timer pr uge for at få su

Kun 17 timer hvis du er forsørger for en under 7 år.

Fagene har forskelligt timeantal så kan ikke svar på hvor mange fag...

Og hvis det var er der jo mulighed for fjern undervisning, hvis det var noget

Anmeld

4. december 2013

MorT3Banditter

Anonym skriver:

Jeg er meget syg og har været det længe, står til at skulle til min første eksamen om 15 dage, og min læge nægter at tage mig seriøst - sender mig hjem hver gang med svaret "prøverne viste ikke at der er noget galt" og det har altså gjort, at jeg nu står til at dumpe og droppe ud, og dermed også miste min SU.

Jeg orker ikke KH for vil altså gerne have min uddannelse, men hvis hun ikke vil være behjælpelig med sygmelding må jeg jo tage nogen supplerende fag indtil jeg bliver rask igen.

Det ville hjælpe meget hvis nogen kunne svare mig, så jeg ikke behøver at ligge søvnløs om natten af ren og skær stress.

Det kommer an på hvilke fag du tager, for hvert enkelt fag varer forskellige antal timer i ugen. Men har du ikke børn under 7 år så skal du have 23 timer i ugen. Har du så børn under 7 år så skal du have 17 timer i ugen for at kunne modtage SU

Anmeld

4. december 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg ville nok skifte læge også... 

For ville mene, at hvis du konstant bliver ramt af sygdom, og prøverne er negative, burde din læge så ikke arbejde videre på at få styrket dit immunforsvar?

Ved hjælp af kost/motion/vitaminpiller eller et eller andet?

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Du skal have 23 timer pr uge for at få su

Kun 17 timer hvis du er forsørger for en under 7 år.

Fagene har forskelligt timeantal så kan ikke svar på hvor mange fag...

Og hvis det var er der jo mulighed for fjern undervisning, hvis det var noget

Okay, mange tak skal du have

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

MorT2Banditter skriver:

Det kommer an på hvilke fag du tager, for hvert enkelt fag varer forskellige antal timer i ugen. Men har du ikke børn under 7 år så skal du have 23 timer i ugen. Har du så børn under 7 år så skal du have 17 timer i ugen for at kunne modtage SU

Super, tak for svar

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg ville nok skifte læge også... 

For ville mene, at hvis du konstant bliver ramt af sygdom, og prøverne er negative, burde din læge så ikke arbejde videre på at få styrket dit immunforsvar?

Ved hjælp af kost/motion/vitaminpiller eller et eller andet?

Det vil jeg også meget gerne men jeg skiftede til den jeg har nu fordi min tidligere læge også var et r*vhul, for at sige det pænt.

Så vil helst undgå at skulle skifte til endnu en, der ikke tager mig seriøst og så oven i købet skulle bøvle med at fortælle dem hele historien.

Heldigvis er der en lægestuderende i praksisen der faktisk lytter efter, hun er bare svær at få tid ved men næste gang bliver det hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.