Den lykkelige skriver:
Min datter er snart 3.. Vi har talt en del om at man i børnehaven ikke bruger sut og ble og at hun jo er en stor pige nu.. hun er helt oppe og ringe og glæder sig sindsyg meget til at skulle starte i børnehave (om 1,5 måned).. Hun kom så selv forleden og sagde at hvis vi lagde sutterne til julemanden ville hun få en gave.. Jeg tænkte bare "hmmm det var da genialt".. så tænker hun selv har lagt virkelig op til det.. jeg var ude idag og købe minnie mouse sengetøj, hårbøjle, nattøj, sokker og underbukser og to dvd'er.. alt sammen med minnie mouse på som hun elsker.. vi lavede sjov idag og sagde at julemanden var på arbejde idag, men at hvis vi måske i weekenden ladge sutterne ud på terrassen ville der måske være en gave til hende når vi kom hjem igen.. Så vil min kæreste lyn hurtig uden hun ser det bytte dem ud..
MEN MEN MEN alt dette lyder jo meget godt, men jeg kan mærke jeg bliver helt koldsvedende ved tanken
Nogen som har råd til hvad man kan sige/gøre når hun så spørger efter den efterfølgende.. Eller hvis hun bare ikke kan sove som vi jo nok tænker bliver svært uden sutten som hun er vandt til..
Nogen som kan komme med gode råd/fif?
Hos os var vi til tandlæge! Tandlægen sagde at det var en god ide at afskaffe sutten og havde selv tænkt det, men frygtede virkelig også kampen! Vi snakkede om det den dag på vejen til institutionen og blev enige om at vi lige skulle samle alle sutterne sammen og så ville mor give dem til julemanden! Jeg tog sutterne med og dagen var gået fint, men da jeg hentede var hun blevet syg

jeg tænkte shit, så kan det ikke blive i dag, men hun spurgte kun efter den én gang og så var det overstået! Hun fik lidt ekstra klude med i seng og jeg mener det virkelig - det var SÅ nemt!
Vi besluttede at hun måtte vælge en gave til sig selv (med mors guiden) og hun endte med at vælge en dådyrslampe fra ferm Living, som hænger ved hendes seng - det var ligesom en ny start på putteritualet, fordi der skete lidt nyt!
Det vigtigste råd jeg kan give, er ikke at give efter - no matter What! Det kan godt være at den første aften blir hård, men det vil den være nu, om en mdr, om et år, ja altid!
Pøj pøj med det søde!
Anmeld