Slut med sut projekt - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. december 2013

Den lykkelige

Min datter er snart 3.. Vi har talt en del om at man i børnehaven ikke bruger sut og ble og at hun jo er en stor pige nu.. hun er helt oppe og ringe og glæder sig sindsyg meget til at skulle starte i børnehave (om 1,5 måned).. Hun kom så selv forleden og sagde at hvis vi lagde sutterne til julemanden ville hun få en gave.. Jeg tænkte bare "hmmm det var da genialt".. så tænker hun selv har lagt virkelig op til det.. jeg var ude idag og købe minnie mouse sengetøj, hårbøjle, nattøj, sokker og underbukser og to dvd'er.. alt sammen med minnie mouse på som hun elsker.. vi lavede sjov idag og sagde at julemanden var på arbejde idag, men at hvis vi måske i weekenden ladge sutterne ud på terrassen ville der måske være en gave til hende når vi kom hjem igen.. Så vil min kæreste lyn hurtig uden hun ser det bytte dem ud..
MEN MEN MEN alt dette lyder jo meget godt, men jeg kan mærke jeg bliver helt koldsvedende ved tanken   
Nogen som har råd til hvad man kan sige/gøre når hun så spørger efter den efterfølgende.. Eller hvis hun bare ikke kan sove som vi jo nok tænker bliver svært uden sutten som hun er vandt til..  
Nogen som kan komme med gode råd/fif?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

TNBC

Den lykkelige skriver:

Min datter er snart 3.. Vi har talt en del om at man i børnehaven ikke bruger sut og ble og at hun jo er en stor pige nu.. hun er helt oppe og ringe og glæder sig sindsyg meget til at skulle starte i børnehave (om 1,5 måned).. Hun kom så selv forleden og sagde at hvis vi lagde sutterne til julemanden ville hun få en gave.. Jeg tænkte bare "hmmm det var da genialt".. så tænker hun selv har lagt virkelig op til det.. jeg var ude idag og købe minnie mouse sengetøj, hårbøjle, nattøj, sokker og underbukser og to dvd'er.. alt sammen med minnie mouse på som hun elsker.. vi lavede sjov idag og sagde at julemanden var på arbejde idag, men at hvis vi måske i weekenden ladge sutterne ud på terrassen ville der måske være en gave til hende når vi kom hjem igen.. Så vil min kæreste lyn hurtig uden hun ser det bytte dem ud..
MEN MEN MEN alt dette lyder jo meget godt, men jeg kan mærke jeg bliver helt koldsvedende ved tanken   
Nogen som har råd til hvad man kan sige/gøre når hun så spørger efter den efterfølgende.. Eller hvis hun bare ikke kan sove som vi jo nok tænker bliver svært uden sutten som hun er vandt til..  

Hun virker selv klar til det.. men hvis hun spørg, så siger du; Det har vi jo sendt til julemanden og du fik en gave af ham.
lad hende ligge med en bamse eller noget andet. det er nok slemt de første nætter, men når hun selv kommer og siger det, er hun klar og så bare forklarer hende at når man har givet sutterne til julemanden kan man ikke få dem igen.

Anmeld

4. december 2013

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Hvis hun spørger efter den efterfølgende har julemanden jo fået dem ... Og givet dem til babyerne ...

Vi gjorde nogenlunde det samme og sørgede for at pakke ind i julepapir og at det var noget hun virkelig ønskede sig

Sørg for at skaffe ALLE suttwr ad vejen så i ikke bliver fristet

Her gik det faktisk over al forventning...

Anmeld

4. december 2013

Den lykkelige

Yurie skriver:

Hun virker selv klar til det.. men hvis hun spørg, så siger du; Det har vi jo sendt til julemanden og du fik en gave af ham.
lad hende ligge med en bamse eller noget andet. det er nok slemt de første nætter, men når hun selv kommer og siger det, er hun klar og så bare forklarer hende at når man har givet sutterne til julemanden kan man ikke få dem igen.

Ja hun sagde selv a baby nisserne kunne få sutterne.. så sødt og livlig fantasi  Men frygter bare de første nætter.. hvordan jeg skal bære mig ad.. hun vil jo nok græde og være meget ked.. men må jo bare gå ind til hende ind imellem og forklare.. men tænkte mere om der var noget man kunne sige/gøre for at aflede.. eller lignende.. men det er jo nok "bare en kold tyrker".. 

Anmeld

4. december 2013

Den lykkelige

serinasmor skriver:

Hvis hun spørger efter den efterfølgende har julemanden jo fået dem ... Og givet dem til babyerne ...

Vi gjorde nogenlunde det samme og sørgede for at pakke ind i julepapir og at det var noget hun virkelig ønskede sig

Sørg for at skaffe ALLE suttwr ad vejen så i ikke bliver fristet

Her gik det faktisk over al forventning...

Er det rigtig? Ej hvor godt!!
Hunsagde selv at julemanden kunne give dem til baby nisserne.. så sødt.. så kan vi jo bare sige..  men første nat bliver nok svær.. 

Anmeld

5. december 2013

Maja_4000

Caroline afleverede sine sutter i BR for et halvt års tid siden.. Der var kun noget om aftenen når hun skulle sove, men det var slet slet ikke så slemt som jeg havde regnet med

Anmeld

5. december 2013

san

tro på det selv som forældre, så skal det nok gå hun er en stor pige så alt bliver helt fint...

Anmeld

5. december 2013

Lunae

Den lykkelige skriver:

Hos os var vi til tandlæge! Tandlægen sagde at det var en god ide at afskaffe sutten og havde selv tænkt det, men frygtede virkelig også kampen! Vi snakkede om det den dag på vejen til institutionen og blev enige om at vi lige skulle samle alle sutterne sammen og så ville mor give dem til julemanden! Jeg tog sutterne med og dagen var gået fint, men da jeg hentede var hun blevet syg jeg tænkte shit, så kan det ikke blive i dag, men hun spurgte kun efter den én gang og så var det overstået! Hun fik lidt ekstra klude med i seng og jeg mener det virkelig - det var SÅ nemt!

Vi besluttede at hun måtte vælge en gave til sig selv (med mors guiden) og hun endte med at vælge en dådyrslampe fra ferm Living, som hænger ved hendes seng - det var ligesom en ny start på putteritualet, fordi der skete lidt nyt!

Det vigtigste råd jeg kan give, er ikke at give efter - no matter What! Det kan godt være at den første aften blir hård, men det vil den være nu, om en mdr, om et år, ja altid!

Pøj pøj med det søde!

Anmeld

5. december 2013

Maja88

Puha min pige snakker også om julemanden slal have den..

En jeg har en til tider meget frustrerer pige herhjemme...

Hun mener han skal have dem juleaften.. naaaaaarj det tror mor så ike

Anmeld

5. december 2013

Maja88

Puha min pige snakker også om julemanden slal have den..

En jeg har en til tider meget frustrerer pige herhjemme...

Hun mener han skal have dem juleaften.. naaaaaarj det tror mor så ike

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.