Skal lige ud med al min negativitet, så beklager det sure opstød og søger på ingen måde at blive rettet eller hakket på og søger heller ikke trøst men måske nogle gode råd.
Men til sagen:
Vores økonomi er noget lort, rent ud sagt!!
Min kæreste har fast arbejde og tjener nok til at betale alle de faste udgifter og jeg er pt på kontanthjælp, hvor jeg er ude i praktik som jeg skal blive indtil jeg skal af på barsel til februar/marts og jeg tjener nok til at vi kan klare os til mad og benzin.
Planen var egentlig at jeg skulle begynde på min uddannelsen sidst i november, men er blevet nødt til at udskyde det til næste år til november for ikke at springe for meget i uddannelsen.
Men så nu hvor den nye kontanthjælpsreform træder i kraft og at samlevende kommer til at stå ligesom gifte par så sidder vi virkelig med p*kken i postkassen. Jeg kan ikke få kontanthjælp så længe jeg er på barsel og så længe kan vi ikke undvære penge. Vi har børn i forvejen som også skal forsørges..
De to muligheder vi har, er at jeg ikke tager på barsel overhovedet og begynder på VUC flex i januar (hvor jeg kan få SU) og studere indtil juni hvor jeg så skal til eksamen og kommer så derefter til at stå uden indkomst fra juni til november, medmindre at jeg tager nogle nye fag der og studere dem indtil december hvor det så kommer til at flette ind i den uddannelse jeg skal begynde på til november.
Den anden mulighed er at vi tager et stort lån i huset og bruger de penge til at forsørge os selv med indtil november (hvis vi selvfølgelig får lov)..
Jeg syns godt nok det er stressende og tænke på at man om et par måneder måske kommer til at stå uden indtægt 
Kan i se andre muligheder som jeg kan gøre brug af?
Anmeld