Efternavn efter far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
17 svar
12 synes godt om
4. december 2013

Anonym trådstarter

Er nødt til at være anonym pga en veninde . Hendes eks vil intet have barnet at gøre. Men hun vil gerne give barnets eksens efternavn. Må hun det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Er nødt til at være anonym pga en veninde . Hendes eks vil intet have barnet at gøre. Men hun vil gerne give barnets eksens efternavn. Må hun det?

det må hun gerne ja... så længe der er lavet en faderskabssag, og det har han og du krav på... 

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

det må hun gerne ja... så længe der er lavet en faderskabssag, og det har han og du krav på... 

Har du evt kilder, ? Tak

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

De har fælles forældremyndighed , ironisk nok. Men han vil ikke have at hun har hans efternavn da han ikke vil have noget med dem at gøre.

Anmeld

4. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Har du evt kilder, ? Tak

Min datter har fået efternavn efter sin far.... (Desværre)på kirkekontorets hjemmeside står reglerne

Anmeld

4. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

De har fælles forældremyndighed , ironisk nok. Men han vil ikke have at hun har hans efternavn da han ikke vil have noget med dem at gøre.

Idag får man på automatik fælles....  Jeg havde ingen problemer med at hende af min fik det og vi har aldrig haft fælles.... 

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Tak

Anmeld

4. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Tak

Så lidt :-) håber i finder ud af det....  Men vil far ik se barnet vil jeg som et godt råd råde jer til IKKE at give barnet navnet, det er en evig reminder på en far der ikke er der.... 

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Så lidt :-) håber i finder ud af det....  Men vil far ik se barnet vil jeg som et godt råd råde jer til IKKE at give barnet navnet, det er en evig reminder på en far der ikke er der.... 

Det er op til min veninde , men tak

Anmeld

4. december 2013

2babygirls

stjernehimmel skriver:

Min nevø blev døbt vores familie efternavn, men da faderskabstesten gik igennem dukkede præsten op med en ny dåbsattest med farens efternavn hvor frækt er det lige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.