regler for forskelsbehandling i børnehaver hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
2 svar
8 synes godt om
4. december 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Står i en rigtig træls situation med min søns børnehave.
Han har det sidste halve år ændret adfærd (selv bedsteforældrene har lagt mærke til det) han begyndte på dette tidspunkt at lege med en dreng lad os kalde ham Ib. Ib er meget voldsom mod de andre børn, slår sparker og er det man kan kalde en bisse, han spyttede bl.a. Min søns far i hovedet en dag han skulle hente Oliver i børnehave. Min søn har fået samme reaktions mynster som Ib.

Han er den sødste dreng og som han plejer når han ikke har leget med ib.

Vi har nu bedt om et møde og har fået det på onsdag.

De har hver mandag legetøjs dag (hvor alle børnene må have legetøj med hjemmefra) mit problem er så min søn gerne ville have en lille ting med tirsdag, da han glemte det mandag. Dette fik han skæld ud over da det kun var mandag de måtte have med.

Min søn er rigtig ked af det og fortæller så at Ib har tre ting med hver dag. Jeg konfrontere pædagogerne med det og de bekræfter at de har lavet en speciel aftale med ib om at han må have med hver dag.

Må de virkelig godt det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

lineog4

Selvfølgelig må de godt det, hvis de med deres faglighed vurderer det er det bedste for Ib.

Kan godt forstå I er i en svær situation, og tænker I skal tage de op med børnehaven hvad I observerer der hjemme.

Men pædagogernes faglige vurdering og "forskelsbehandling" det er deres bord

Anmeld

4. december 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Står i en rigtig træls situation med min søns børnehave.
Han har det sidste halve år ændret adfærd (selv bedsteforældrene har lagt mærke til det) han begyndte på dette tidspunkt at lege med en dreng lad os kalde ham Ib. Ib er meget voldsom mod de andre børn, slår sparker og er det man kan kalde en bisse, han spyttede bl.a. Min søns far i hovedet en dag han skulle hente Oliver i børnehave. Min søn har fået samme reaktions mynster som Ib.

Han er den sødste dreng og som han plejer når han ikke har leget med ib.

Vi har nu bedt om et møde og har fået det på onsdag.

De har hver mandag legetøjs dag (hvor alle børnene må have legetøj med hjemmefra) mit problem er så min søn gerne ville have en lille ting med tirsdag, da han glemte det mandag. Dette fik han skæld ud over da det kun var mandag de måtte have med.

Min søn er rigtig ked af det og fortæller så at Ib har tre ting med hver dag. Jeg konfrontere pædagogerne med det og de bekræfter at de har lavet en speciel aftale med ib om at han må have med hver dag.

Må de virkelig godt det???

Hmm ... Vores børnehave forskelsbehandler også - i positiv forstand ...

Serina har haft det svært i en periode og pædagogerne mente det ville være godt for hende at have sit ynglingssovedyr med til bare lige at nusse lidt med for sig selv hvis det blev for meget med de mange mennesker ... Andre børn har samme aftale ... Andre igen benytter børnehavens iPad til afkobling eller har ene-tid med en voksen ... De er generelt gode til at se og forstå børnenes behov

Generelt har vi også legetøjsdag om mandagen...

Hvis lb er voldsom kan det jo sagtens være reaktion på at han ikke trives og derfor har specielle regler med noget bestemt legetøj ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.