Hvordan husker hun bedst sin far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
6 svar
4 synes godt om
3. december 2013

Jupiter

Hej baby-people.

Min mand og jeg har en skøn datter på snart 7 måneder.

Sagen er den, at han i morgen rejser til Afghanistan i 6 uger, og jeg sidder her og tænker over hvordan jeg bedst kan hjælpe hende med at huske ham, mens han er væk.

Har i nogle gode råd eller ideer?

Jeg ved ikke om hun er for lille til video-klip? Jeg har et par korte videoer med ham på computeren og selvfølgelig en masse billeder. Kan hun mon genkende ham på billeder?

Hvad med lugte? Er det noget der betyder noget i den alder hun har nu?

Vi er ikke hjemme det meste af december, så det er ikke helt de vante omgivelser med hans kontor, tøj osv.

Jah, måske jeg er for pylret - hun skal jo nok lære at huske ham når han kommer hjem igen. Jeg er mest bekymret fordi han starter barsel med hende alene, 1½ døgn efter han er kommet hjem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Sandratoft

Jeg tænker det med dufte vil være en god idé

Måske lade nogle af hans trøjer være uvaskede (ikke dem der lugter virkelig dårligt ) og så lade hende sove med den som en sutteklud

Og det med videoer lyder også som en god ide, hvor man kan høre hans stemme og se ham bevæge sig

Billederne er jeg dog lidt i tvivl om, men man ved jo aldrig

Vend endelig tilbage efter endt forløb, med gode/dårlige erfaringer 

Anmeld

3. december 2013

Mamacita til 2 piger

Min datter var 10 mdr da min mand første gang var afsted - også i 6 uger.. Vi gjorde intet anderledes. Tror ikke hun bemærkede at han var væk.. Så jeg ville ikke være bekymret, og slet ikke når det kun er 6 uger.. Det går lyn hurtigt..

2. og 3. gang var det lidt anderledes. Der var hun 1,5 og 2 år og han var væk 3 mdr. Men der sagde vi bare at far var ude at rejse, og vi vinkede farvel i lufthavnen. Og hentede han selvfølgelig derude igen..

Vi snakkede om ham mens han var væk.. Og hun kunne fint genkende ham da han kom hjem igen...

Anmeld

3. december 2013

Jupiter

Tak for råd piger.

Jeg prøver at tage et par trøjer af hans med når vi kører hjemmefra i december, og så kan vi jo se et par videoer og ringe sammen, hvor hun kan høre ham 

Anmeld

3. december 2013

Lotus86

Kan i ikke Skype? Så er hun stadig i kontakt med ham og kan se og høre ham.

Anmeld

3. december 2013

Jupiter

Lotus86 skriver:

Kan i ikke Skype? Så er hun stadig i kontakt med ham og kan se og høre ham.

Det ved vi først når han kommer derned - det afhænger af hvilken forbindelse de har, og hvornår de kan bruge computer osv. 

Men jo, det er helt sikkert vores første prioritet!

Anmeld

3. december 2013

mch

Jupiter skriver:

Hej baby-people.

Min mand og jeg har en skøn datter på snart 7 måneder.

Sagen er den, at han i morgen rejser til Afghanistan i 6 uger, og jeg sidder her og tænker over hvordan jeg bedst kan hjælpe hende med at huske ham, mens han er væk.

Har i nogle gode råd eller ideer?

Jeg ved ikke om hun er for lille til video-klip? Jeg har et par korte videoer med ham på computeren og selvfølgelig en masse billeder. Kan hun mon genkende ham på billeder?

Hvad med lugte? Er det noget der betyder noget i den alder hun har nu?

Vi er ikke hjemme det meste af december, så det er ikke helt de vante omgivelser med hans kontor, tøj osv.

Jah, måske jeg er for pylret - hun skal jo nok lære at huske ham når han kommer hjem igen. Jeg er mest bekymret fordi han starter barsel med hende alene, 1½ døgn efter han er kommet hjem 

mit forslag vil være billeder, video opkald og så noget som dufter af ham som er til at have med f.eks. kan han sove på et lille tæppe så det får lugten af ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.