Søvnløs.dk hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
3 svar
1 synes godt om
3. december 2013

Dinsen

piger, hva gør i når i ikke kan sove, i nat er det blevet til 1.5 timer! det kan bare ik blive ved, sønnen sover så det er ikke der problemet er....

kommer til at tænke på en masse ting om natten, og det hjælper jo ik li frem på problemet...

nu ska jeg alligevel snart op - så det var ik meget søvn! og self en lang dag på jobbet i vente....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

aarhusmor

Jeg tænker på farven sort. Tankerne svømmer let væk til noget andet, men hver gang så "ser" jeg farven sort og tænker kun på den.

Jeg har aldrig kunnet sove, men efter jeg ændrede det så jeg ikke lå og tænkte, så sover jeg stort set igennem hver nat.

Når det går helt galt i en periode, så kan jeg godt finde på at tage et par jetlagspiller. (Melantonin)

Anmeld

3. december 2013

Studerendemor

Dinsen skriver:

piger, hva gør i når i ikke kan sove, i nat er det blevet til 1.5 timer! det kan bare ik blive ved, sønnen sover så det er ikke der problemet er....

kommer til at tænke på en masse ting om natten, og det hjælper jo ik li frem på problemet...

nu ska jeg alligevel snart op - så det var ik meget søvn! og self en lang dag på jobbet i vente....

En enkel søvnløs nat i ny og næ oplever de fleste mennesker, og det er ganske uskadeligt. Men sker det over en længere periode, mere end to-fire uger, er der tale om kroniske søvnproblemer, som kan have en række årsager og de løses ikke ved at tælle får eller andre husråd. I sidstnævnte tilfælde skal du snakke med din læge, da længerevarende søvnproblemer må tages alvorligt. 

Anmeld

3. december 2013

Masig

Dinsen skriver:

Jeg har altid haft søvnproblemer, her kan det nogle gange hjælpe at meditere... Især når problemet er alle de mange tanker man tænker over hele natten, den evne har jeg nemlig også...

Køb nogle gode guidede meditations cd'er, og brug 15-30 min inden sengetid på at lytte til dem og bare lukke alt andet ude... Er det en god guide på cd'en så bliver man så opslugt af det, at man glemmer alle bekymringer osv mens man lytter, og så er hele kroppen og hjernen meget mere afslappet bagefter og man kan nemmere sove... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.