tør hud i hovedebunden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

SaNiNa

NIcklas har fået dådan noget tørt hud i hovedebunden og det ser rigtig grimt ud når han kræser sig selv i det.

Findes der noget man kan gøre for det forsvinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Diana...

Er det ikke arp? det kan fjernes med olie i håret til nattesøvnen og så fjernes med en tæt kam dagen efter.

Knus og god bedring til ham det fik jeg ikke lige skrevet i den anden tråd

Anmeld

27. juli 2009

Mira0911

Er os ret sikker på det er arp...

Anmeld

27. juli 2009

SaNiNa

arp hvad er det?

Anmeld

27. juli 2009

Sjl-msl-Mkl

Sanne skriver:

arp hvad er det?

Altså jeg kan ikke forklare dig hvad arp er, men jeg ved hvad du skal gøre (Det var i hvert fald det jeg gjorde):
Når din søn bliver lagt i seng, smører du hans hovedbund godt ind i olie - gover ham derefter en hue på. Om morgnen putter du ham så i bad, begynder forsigtigt og "kradse" hans hovedbund en en lusekam. Du ved de der sorte(fås i matas, ja overalt). Afhæning af hvor slemt det er, kan du gentage behandlingen den følgende nat/morgen.
Min datter behævede kun 1 behandling.

Held og lykke.

Anmeld

27. juli 2009

SaNiNa

DatterMalou skriver:

Altså jeg kan ikke forklare dig hvad arp er, men jeg ved hvad du skal gøre (Det var i hvert fald det jeg gjorde):
Når din søn bliver lagt i seng, smører du hans hovedbund godt ind i olie - gover ham derefter en hue på. Om morgnen putter du ham så i bad, begynder forsigtigt og "kradse" hans hovedbund en en lusekam. Du ved de der sorte(fås i matas, ja overalt). Afhæning af hvor slemt det er, kan du gentage behandlingen den følgende nat/morgen.
Min datter behævede kun 1 behandling.

Held og lykke.

skal han have hue på? syntes det er lidt for varmt at give ham en hue på om natten.

Anmeld

27. juli 2009

SaNiNa

Diana... skriver:

Knus og god bedring til ham det fik jeg ikke lige skrevet i den anden tråd

Tak søde... det var heldigvis ikke noget slemt. han er allerede mere frisk nu

Anmeld

27. juli 2009

Sjl-msl-Mkl

Sanne skriver:

skal han have hue på? syntes det er lidt for varmt at give ham en hue på om natten.

Bare en meget tynd en, som kan holde på den olien. Så kan han evt undvære et andet stykke tøj.

Anmeld

27. juli 2009

Ni-ko-li-ne

27. juli 2009

SaNiNa

DatterMalou skriver:

Bare en meget tynd en, som kan holde på den olien. Så kan han evt undvære et andet stykke tøj.

uuuh kan sover kun i body så kan jo ikke tage mere tøj af ham.

tror jeg vil prøve uden hue, for her er utrolig varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.