Nogle der er tandlæge eller der omkring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. december 2013

majba

Sagen er den at jeg Idag fik lavet to huller ved tandlægen, det ene sagde de var et lille bitte hul og det tog da heller ikke længe at lave. Det andet nævnte de noget med en nerve og tog en del tid at lave. ( på regning står der præmolar 2 flader) Sagen er nu den at jeg VIRKELIG er ked af det der er blevet lavet. Det ser ud som om der sidder skidt eller tykkegummi hele vejen rundt om tanden. Det mærkes rigtig rug at røre ved og det sidder også i "hulleren" mellem de andre tænder, så jeg tvivler strækt på jeg kan få en tandtråd derned. Nu det mit spørgsmål om det er lavet rigtigt og der virkelig bare er synd for mig at jeg syntes det grimt eller om der er formeget fyldningen på?

Blev ked af det da jeg så det, da det er en tand man ser hele tiden og jeg er kun 19År.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Laulund87

Ring til tandlægen og sig den ser underlig ud og føles forkert

Min tandlæge siger at jeg bare skal komme igen hvis den føles for høj osv.

Anmeld

2. december 2013

Jupiter

majba skriver:

Sagen er den at jeg Idag fik lavet to huller ved tandlægen, det ene sagde de var et lille bitte hul og det tog da heller ikke længe at lave. Det andet nævnte de noget med en nerve og tog en del tid at lave. ( på regning står der præmolar 2 flader) Sagen er nu den at jeg VIRKELIG er ked af det der er blevet lavet. Det ser ud som om der sidder skidt eller tykkegummi hele vejen rundt om tanden. Det mærkes rigtig rug at røre ved og det sidder også i "hulleren" mellem de andre tænder, så jeg tvivler strækt på jeg kan få en tandtråd derned. Nu det mit spørgsmål om det er lavet rigtigt og der virkelig bare er synd for mig at jeg syntes det grimt eller om der er formeget fyldningen på?

Blev ked af det da jeg så det, da det er en tand man ser hele tiden og jeg er kun 19År.  

Præmolar betyder at de har lavet en af de små kindtænder, og det tyder på at de har lavet to falder, altså tyggefladen og en af dem som vender mod en af de andre tænder.

Det kan sagtens føles ru til at starte med, det er plast'en som lige skal "tygges til" hvis man kan formulere det sådan. Hvis ikke det føles naturligt indenfor en uges tid, ville jeg ringe og bede dem om at polere den igen, så den ikke er ru..

Det der sidder rundt om tanden er måske overskydende plast, men det undrer mig at de ikke har fjernet det. Det plejede vi at gøre på den klinik jeg var ansat på. Det andet er jo sjusk.

Du skal dog være glad for at den er lavet tæt til den anden tand, for så har skidt sværere ved at trænge ind og sætte sig. Og tandtråd skulle du nok kunne bruge alligevel - ellers er id børster et godt alternativ.

Held og lykke med bisserne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.