"husdyr tilladt" men nu stinker lejemål af dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
9 svar
3 synes godt om
2. december 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg skriver privat, da min tidligere lejer muligvis er herinde.

Jeg har lejet min lejlighed ud til et ungt par med hund i en længere periode. De er nu fraflyttet, og FUCK hvor min lejlighed stinker!!!! Jeg har selv haft hund i lejligheden, men den har aldrig lugtet sådan :s Jeg tænker at lugten er kommet pga manglende rengøring - der har været meget beskidt de gange jeg har været deroppe.

Jeg er bange for at det måske sidder i gulvene eller væggene? De har ikke vasket væggene før de har malet
Kan jeg trække dem i depositum når nu jeg selv har tilladt det? Ja det er sidste gang jeg lejer ud med husdyrstilladelse. Suk
jeg tænker jo bare at man heller ikke selv kan holde ud at bo i sådan en stank, men det kunne de åbenbart... Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

MetteS81

Jeg tror godt du kan trække noget af deres depositum...de skal vel aflevere lejligheden i samme stand som da de flyttede ind. Og nu trænger der til en kæmpe hovedrengøring, så mon ikke du kan trække det fra som en rengøringshjælp koster? Jeg er ikke 100% sikker på det, men måske andre ved det mere præcist    

Anmeld

2. december 2013

Efterår mor

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg skriver privat, da min tidligere lejer muligvis er herinde.

Jeg har lejet min lejlighed ud til et ungt par med hund i en længere periode. De er nu fraflyttet, og FUCK hvor min lejlighed stinker!!!! Jeg har selv haft hund i lejligheden, men den har aldrig lugtet sådan :s Jeg tænker at lugten er kommet pga manglende rengøring - der har været meget beskidt de gange jeg har været deroppe.

Jeg er bange for at det måske sidder i gulvene eller væggene? De har ikke vasket væggene før de har malet
Kan jeg trække dem i depositum når nu jeg selv har tilladt det? Ja det er sidste gang jeg lejer ud med husdyrstilladelse. Suk
jeg tænker jo bare at man heller ikke selv kan holde ud at bo i sådan en stank, men det kunne de åbenbart... Gode råd?

Udluftning, rensning af gulve og vaskning af væggene.

Stanken forsvinder hvis du fortsat lufter ud og får givet det hele turen med rengøring i alle kroge. 

Du kan sagtens trække dem, og derefter bruge pengene til at få et rengørings firma til at gøre det rent for dig.

Stort juleknus fra mine drenge og mig! 

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres råd.. Jeg har en aftale med en maler som skal kigge på den i morgen.. De har som sagt ikke vasket vægge inden maling, så det skal sevf også gøres om.. Han må også have nogle gode råd om lugten i væggene..
Der ligger vinyl i køkkenet og det luger SINDSSYGT af dyr... Jeg overvejer at skifte det.. Adrk det er klamt.. Men gadvide om jeg må trække det eller det er for egen regning..

Anmeld

2. december 2013

Christina74

ring og spørg LLO

Anmeld

2. december 2013

Chris86

Umiddelbart tror jeg ikke du kan trække fra depositum.. du har trods alt selv tilladt dyr og det er vel hvad man kan forvente??

Anmeld

2. december 2013

mpr

Altså selvom jeg bor i et lejemål der tillader kat så skal jeg da stadig betale for de skader min kat påføre lejemålet Med mindre du har godkendt rengøringen så kan du godt trække dem, men husk at skrive hvorfor ellers skal du stå og bevise en masse hvis de går til LLO

Anmeld

2. december 2013

frøkenM.

Du kan SAGTENS trække dem i depositum. De SKAL aflevere lejemålet i samme stand ved udflytning som den var i ved indflytning  

Knus til dig 

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke du kan trække fra depositum.. du har trods alt selv tilladt dyr og det er vel hvad man kan forvente??

Ja det var jo også min egen tanke - men igen.. Jeg har selv haft hund i lejligheden i 3 år, UDEN at den lugtede lige sådan.. Så derfor tænker jeg at det er manglende rengøring i løbet af lejeperioden der er problemet.. Så lugten rigtig har sat sig i vægge og gulv. Man må jo som hundeejer forvente lidt mere rengøring.. Men jeg er godt nok meget i tvivl.. Kontakter LLO

Anmeld

2. december 2013

VIPpigen

Jeg vil mene det er noget du skal bruge depositum på at renovere... Præcis som et boligselskab ville renovere skader fra en kat i deres lejemål, også selvom katte er tilladte...

Så kom i gang med rengørringen, og et par flasker rodalon.

god arbejdslyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.