Hvad er det der går galt, når man ik bliver gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
6 svar
5 synes godt om
2. december 2013

Anonym trådstarter

Hej, blot lidt undren... Hvad er det der går galt, når man ikke bliver gravid?

Blev gravid med den første ved første forsøg, nu vi igang med nr. 2 - men nu kom mens i stedet for en positiv test

Jeg er ret sikker på jeg havde ægløsning (kunne jeg mærke), og vi var sammen hver 3.-4. dag, men nu er mens altså kommet. Må indrømme jeg nok lidt havde regnet med den var der i første forsøg denne gang også, men ved godt jeg ikke skal klage. Men undre mig alligevel over hvad grunden til at man ikke bliver gravid, hvis man ellers er sammen omkring ægløsning, kan være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

grinny

At blive gravid er jo en kæmpe proces hvor alting skal passe sammen ned til mindste detalje.

Ægget skal være den rigtige størrelse, det skal dele sig på den rigtige måde, sæden skal komme på det rigtige tidspunkt, ægget skal sætte sig godt fast osv. osv.

Så mange ting som man slet ikke tænker på skal passe sammen og derfor er det helt normalt at der skal bruges flere forsøg 

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

At blive gravid er jo en kæmpe proces hvor alting skal passe sammen ned til mindste detalje.

Ægget skal være den rigtige størrelse, det skal dele sig på den rigtige måde, sæden skal komme på det rigtige tidspunkt, ægget skal sætte sig godt fast osv. osv.

Så mange ting som man slet ikke tænker på skal passe sammen og derfor er det helt normalt at der skal bruges flere forsøg 

Nåh ja det er rigtigt... Det er faktisk en helt imponerende proces, når man lige husker at tænke over det... 

Anmeld

2. december 2013

grinny

Anonym skriver:

Nåh ja det er rigtigt... Det er faktisk en helt imponerende proces, når man lige husker at tænke over det... 

Ja det er det faktisk. Det man tit bare tænker er sex og bum gravid er et kæmpe arbejde for kroppen 

Anmeld

2. december 2013

Kløver

Altså mange ting skal passe sammen, sex hver 2 dag skulle være bedst omkring æl. Men en sædcelle skal jo befrugte ægget, derefter skal det dele sig rigtigt, komme ned igennem æggelederen, og der sætte sig rigtigt fast og der er mange ting i processen som kan gå galt som gør man får sin menstruation

Det skal nok komme

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Ja det er det faktisk. Det man tit bare tænker er sex og bum gravid er et kæmpe arbejde for kroppen 

Hehe ja, det kommer man nemt til at tænke - især når det gik sådan første gang for mig

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Altså mange ting skal passe sammen, sex hver 2 dag skulle være bedst omkring æl. Men en sædcelle skal jo befrugte ægget, derefter skal det dele sig rigtigt, komme ned igennem æggelederen, og der sætte sig rigtigt fast og der er mange ting i processen som kan gå galt som gør man får sin menstruation

Det skal nok komme

Ja, det er altså imponerende hvor meget der skal gå op i en højere enhed for at det lykkedes. Det er noget af et mirakel og en gave

Jeg håber det lykkedes i næste periode.  - for har da godt nok ikke planlagt at der skal gå et helt år, for så skulle vi da have startet tidligere, for ellers bliver der da mange år imellem.... hm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.