Mie89 skriver:
Hej
Så vidt jeg har forstået reglerne, kan man ikke få både forsørgertillæg og barselsklip på samme tid. Det er altså først når du er færdig med at bruge dine barselsklip at du vil få forsøgertillæg - hvis din kæreste vel og mærket også stadig er studerende til den tid.
Angående din kærestes klip, har han tre muligheder for udbetaling. Han kan få et barselsklip samt et af sine alm klip i 6 måneder, og på den måde få dobbelt SU. Han kan også vælge at få 3 måneder med dobbelt barselsklip, hvormed han så "spare" sine normale klip. Eller han kan nøjes med at få udbetalt ét af sine barselsklip i måneden, men alligevel fortsætte på studiet, her sparer han jo så også sine alm klip - men får altså kun det samme udbetalt som han gør nu.
Håber du forstår - ellers må du lige skrive 
Det forstår jeg! Det er nogenlunde også sådan, jeg har forstået det, men det er rart at få bekræftet, at man kan gennemskue SU's hjemmeside.
Jeg vil dog tro, at HF går under ungdomsuddannelse, hvor disse regler gør sig gældende:
Du kan ikke få ekstra SU udbetalt samtidig med, at du: får almindelig SU (uanset om du er studieaktiv eller ej), holder orlov, er i lønnet praktik eller får anden offentlig støtte.
Derfor kan han vel ikke få dobbel SU i 6 måneder?
Det er meget rart at have overblik over økonomien til den tid, det er primært derfor, jeg søger svar allerede nu 
Anmeld