"Rugemor" for sin kvindelige kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
7 svar
1 synes godt om
30. november 2013

maramalene

Kære alle, 

Min kæreste og jeg ønsker brændende at få børn sammen. Vores nære fælles ven vil gerne være sæddonor, og ideen om det føles virkelig rigtig. 

Imidlertid er der dog nogle omstændigheder ved min kærestes livmoder, der gør, at det ikke er muligt for hende at blive gravid og føde børn. Hendes æg derimod er der intet galt med. Derfor tænker vi, om det er muligt - dvs. lovligt - at udtage æg fra hende, reagensglasbefrugte dem med vores vens sæd og føre de befrugtede æg op i mig?

Jeg beklager, hvis det er et dumt spørgsmål. Min kærestes gynækolog har tidligere fortalt hende, at det er en mulighed, men dog kun i udlandet. Kan det virkelig passe, at et sådant indgreb ikke er tilladt i Danmark? Og i så fald, hvorfor?!

Håber, I vil hjælpe mig, hvis I ved noget

Kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Carina:-)

Men er der noget galt med dine æg siden I ikke bare bruger dem?

Aner ikke om det er lovligt eller ej,men her i DK har vi nogle etiske regler (og heldigvis for det) der gør at mange ting der er lovlige i udlandet er ulovlige her .

Men tænker at hvis der ikke er hindring for at du kan blive gravid ville det både være nemmere og billigere at gå den vej.

Anmeld

30. november 2013

Noahmor

maramalene skriver:

Kære alle, 

Min kæreste og jeg ønsker brændende at få børn sammen. Vores nære fælles ven vil gerne være sæddonor, og ideen om det føles virkelig rigtig. 

Imidlertid er der dog nogle omstændigheder ved min kærestes livmoder, der gør, at det ikke er muligt for hende at blive gravid og føde børn. Hendes æg derimod er der intet galt med. Derfor tænker vi, om det er muligt - dvs. lovligt - at udtage æg fra hende, reagensglasbefrugte dem med vores vens sæd og føre de befrugtede æg op i mig?

Jeg beklager, hvis det er et dumt spørgsmål. Min kærestes gynækolog har tidligere fortalt hende, at det er en mulighed, men dog kun i udlandet. Kan det virkelig passe, at et sådant indgreb ikke er tilladt i Danmark? Og i så fald, hvorfor?!

Kh.

Der er en herinde der har haft doneret et æg til en veninde. Kan så ikke lige huske, hvad hun hedder. Ved så ikke med sæden. Men prøv at søge på donoræg herinde, så kan det være du kan finde hendes tråd. Held og lykke med projektet. 

Anmeld

30. november 2013

Pinkrose

maramalene skriver:

Kære alle, 

Kh.

Altså ved det ike helt . Men ved i Danmark at det er ulovligt at være rugemor.

Så tror hvis det er at du jo så ikke står på papirerne som bio mor eller adoptiv mor at det går hen og bliver ulovligt i dk .

I forhold til hvis hun havde doneret sine æg til dig ..

Anmeld

30. november 2013

SjeBets

Denisep skriver:

Altså ved det ike helt . Men ved i Danmark at det er ulovligt at være rugemor.

Så tror hvis det er at du jo så ikke står på papirerne som bio mor eller adoptiv mor at det går hen og bliver ulovligt i dk .

I forhold til hvis hun havde doneret sine æg til dig ..

Det er ikke ulovligt at være rugemor i DK, mener jeg, jeg mener det er ulovligt at modtage penge for at være rugemor i dk.

Men finder man en god veninde eller familie medlem der vil bære barnet uden økonomisk kompensation så er det lovligt

TS: jeg ville være mere betænkelig ved at lade en kammerat være sæddonor, det kan ende galt

Anmeld

30. november 2013

modesty

Kære alle, 

Kh.

Ægdonation er jo lovligt, så hvorfor ikke bare lade din kæreste donere æg til dig, skrive dig på fødselsattesten som biologisk mor, og lade din kæreste adoptere barnet efterfølgende?

Jeg forstår godt at I gerne begge to vil have del i den biologiske proces omkring barnet, for at føle jer som "ligeværdige" mødre, så at sige - men hvem der står på fødselsattesten som biomor, er vel ligegyldigt?

I skal selvfølgelig være opmærksomme på at det kommer til at koste jer en hel del penge.

Og så HUSK at lave nogle helt klare regler med biofar inden I kaster jer ud i projektet. Jeg har set en del af den slags konstellationer gå helt ad helvede til fordi der ikke har været en ordentlig forventningsafstemning og nogle klare rammer i forvejen. Lav en aftale på skrift.

Anmeld

30. november 2013

LRJ

Ægdonation er lovligt, med et ubefrugtet æg, men ikke med befrugtede æg så skal i til udlandet

Og hvis der intet er galt med dig skal i igennem det private med det

Anmeld

30. november 2013

aarhusmor

Det må du gerne:

http://www.ciconia.dk/aegdonor

Men for at det er ok, så er det vigtigt at du er moren. Så du kan modtage hendes æg og I kan bruge sæddonor. Du kan også godt bære hendes barn, men det gør det bare lidt sværere.

Alternativt kan I få det gjort i Tjekkiet (Brno) eller ved Dr. Alexander i Prag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.