Hjælp? Allergi? Astma???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2013

Anonym trådstarter

Vi har været indlagt søndag til Onsdag da minstemanden havde/har vejrtrækningsbesvær og nu får han astma medicin hver 2. time og fik inhalationsmaske med ilt på sygehuset, men ingen af delene har nogen effekt!

Han hiver stadig efter vejret, er træt, men spiser fint

Nu slår det mig så, vi har en langhåret hund, er det mon den han ikke kan tåle?

Jeg har rengøringsvanvid, men alligevel

Hvordan finder man ud of det og gerne meget hurtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Vi har været indlagt søndag til Onsdag da minstemanden havde/har vejrtrækningsbesvær og nu får han astma medicin hver 2. time og fik inhalationsmaske med ilt på sygehuset, men ingen af delene har nogen effekt!

Han hiver stadig efter vejret, er træt, men spiser fint

Nu slår det mig så, vi har en langhåret hund, er det mon den han ikke kan tåle?

Jeg har rengøringsvanvid, men alligevel

Hvordan finder man ud of det og gerne meget hurtigt?

En voksen ville blive henvist til lungemedicinsk/allergologisk udredning med priktest, røntgen af brystkassen, peakflowmålinger og asthmadagbog og evt. Metakolinprovokation....men dit barn skal tilknyttes Børneafdelingen, der så tager udgangspunkt i barnets alder og de undersøgelser, der kan gennemføres udfra den aldersgruppe og symptomer.
Hvis barnet er pelsallergiker, skal I skille jer af med dyret/dyrene, din rengøring kan ikke redde situationen.

Anmeld

29. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

En voksen ville blive henvist til lungemedicinsk/allergologisk udredning med priktest, røntgen af brystkassen, peakflowmålinger og asthmadagbog og evt. Metakolinprovokation....men dit barn skal tilknyttes Børneafdelingen, der så tager udgangspunkt i barnets alder og de undersøgelser, der kan gennemføres udfra den aldersgruppe og symptomer.
Hvis barnet er pelsallergiker, skal I skille jer af med dyret/dyrene, din rengøring kan ikke redde situationen.

Det jeg godt klar over, men ved du hvor lang tid der går fra vi kommer på børneafdelingen til vi har et svar?

Vi er jo pt knyttet børneafdelingen under åben indlæggelse, men er pt hjemme

Anmeld

29. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Det jeg godt klar over, men ved du hvor lang tid der går fra vi kommer på børneafdelingen til vi har et svar?

Vi er jo pt knyttet børneafdelingen under åben indlæggelse, men er pt hjemme

Spørg dem og få lagt en handlingsplan, det afhænger helt af deres udredningsprogram og mistanke om diagnose.

Anmeld

30. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Spørg dem og få lagt en handlingsplan, det afhænger helt af deres udredningsprogram og mistanke om diagnose.

ved du, hvs vi nu fjerner hunden og får gjort godt rent og luftet ud, hvor længe går der så inden astma/allagien er væk?

Anmeld

30. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

ved du, hvs vi nu fjerner hunden og får gjort godt rent og luftet ud, hvor længe går der så inden astma/allagien er væk?

Måneder.
Nu kender jeg ikke symptombeskrivelsen særligt grundigt, men astmamedicin burde også virke på en allergiker, og jeg ville ikke gøre noget drastisk, før der er lavet udredning, som minimum priktest og RAST, evt. HR, som vil kunne give et svar på allergien ( og det er jo ikke givet, at det er det)

Anmeld

15. december 2013

Ida.celina

Spørg på sygehuset, hvis du har mistanke om allergi, er det nok en god i det at få lavet en priktest eller blodprøve

God bedring til ham

Anmeld

15. december 2013

tweety2060

KAn det være RS virus ?
Der kan desværre være 3-9 mdr inden I kan få foretaget priktest-alt efter hvor I bor. Men har du ikke snakket med dem, personalet om at I har hund?
Hvad siger de siden de sender jer hjem uden bedring? Det plejer ikke være kutyme...

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

KAn det være RS virus ?
Der kan desværre være 3-9 mdr inden I kan få foretaget priktest-alt efter hvor I bor. Men har du ikke snakket med dem, personalet om at I har hund?
Hvad siger de siden de sender jer hjem uden bedring? Det plejer ikke være kutyme...

Negativ for RS virus 3 gange

De siger at så små børn ikke kan udvikle allergi overfor dyr endnu...

Så vi har konstateret, at det "bare" må være en virus i luftvejene og det går da også (MEGET LANGSOMT) fremad..

Anmeld

16. december 2013

tweety2060

Anonym skriver:

Negativ for RS virus 3 gange

De siger at så små børn ikke kan udvikle allergi overfor dyr endnu...

Så vi har konstateret, at det "bare" må være en virus i luftvejene og det går da også (MEGET LANGSOMT) fremad..

HM træls, håber lillefyren snart er ovenpå igen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.