Ville bare høre om der er nogle herinde, hvis små børn har haft polypper og evt. fået dem fjernet? Kan I fortælle mig lidt om symptomerne og hvilke forandringer der kom af at få dem fjernet.
Jeg mistænker nemlig vores 2 årige (nov 11) dreng for at det er polypper han har.
-Han er ofte snottet. Ingen feber eller utilpashed, men snottet fosser ud af ham, ca hver 3 uge.
-Han snorker som en fuldvoksen mand, og er på det seneste begyndt at stoppe med at trække vejret i lange sekunder (altså når han sover) Det kaldes vel søvn-apnø.
-Hans vejrtrækning er ofte ret larmende, især når han koncentrere sig om noget. Så kan den næsten blive snorkende.
-Og han gnider sig ofte på og omkring næsen med hånden.
-Alle disse ting, er også når han ikke er snottet.
Jeg vil selvfølgelig lige bringe det op, her til 2 års undersøgelsen, men ville lige høre, om der er nogle herinde der ved lidt om det.
Skal måske nævnes, at han faktisk sover ret godt og virker fint udhvilet, selv om at han er temmelig "støjende". Han spiser, er glad og trives fint.
Hans sprog er jeg lidt i tvivl om, for han har fuld sprogforståelse og kan også rigtig mange ord, men ikke rigtig i sætninger, og mange af ordene, bliver også stadig udtalt på "baby" måden, (altså Dar = far, Diil = bil, Do = sko) og det er på trods af at han altså har kunnet ordene i over 6 måneder og at vi udtaler dem korrekt hver han siger dem. Nogle siger at det er helt normalt/aldersvarende, andre kommer straks med historier om hvor meget mere deres kunne sige som 2-årig, så jeg ved ikke helt. Tænker bare, at hvis der sidder nogle polypper og driller, så kan det vel også have noget at sige.
Det blev lidt langt
Men håber at der er nogle herinde, der kan fortælle mig lidt.