Små børn og polypper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.059 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. november 2013

Elgaard73

Ville bare høre om der er nogle herinde, hvis små børn har haft polypper og evt. fået dem fjernet? Kan I fortælle mig lidt om symptomerne og hvilke forandringer der kom af at få dem fjernet.

Jeg mistænker nemlig vores 2 årige (nov 11) dreng for at det er polypper han har. 

-Han er ofte snottet. Ingen feber eller utilpashed, men snottet fosser ud af ham, ca hver 3 uge. 

-Han snorker som en fuldvoksen mand, og er på det seneste begyndt at stoppe med at trække vejret i lange sekunder (altså når han sover) Det kaldes vel søvn-apnø.

-Hans vejrtrækning er ofte ret larmende, især når han koncentrere sig om noget. Så kan den næsten blive snorkende.

-Og han gnider sig ofte på og omkring næsen med hånden.

-Alle disse ting, er også når han ikke er snottet.

Jeg vil selvfølgelig lige bringe det op, her til 2 års undersøgelsen, men ville lige høre, om der er nogle herinde der ved lidt om det.

Skal måske nævnes, at han faktisk sover ret godt og virker fint udhvilet, selv om at han er temmelig "støjende". Han spiser, er glad og trives fint.

Hans sprog er jeg lidt i tvivl om, for han har fuld sprogforståelse og kan også rigtig mange ord, men ikke rigtig i sætninger, og mange af ordene, bliver også stadig udtalt på "baby" måden, (altså Dar = far, Diil = bil, Do = sko) og det er på trods af at han altså har kunnet ordene i over 6 måneder og at vi udtaler dem korrekt hver han siger dem. Nogle siger at det er helt normalt/aldersvarende, andre kommer straks med historier om hvor meget mere deres kunne sige som 2-årig, så jeg ved ikke helt. Tænker bare, at hvis der sidder nogle polypper og driller, så kan det vel også have noget at sige.

Det blev lidt langt Men håber at der er nogle herinde, der kan fortælle mig lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

smølfine

Vores søn har fået fjernet polypper og lagt dræn i samme ombæring i foråret. Han havde mange af de symptomer, du beskriver: Snot der løb konstant, gryntede, snorkede.

Siden han har fået dem fjernet, har han kun haft helt almindelig forkølelse i et par dage, men det har selvfølgelig heller ikke været vinter endnu, så det er lidt spændende, hvor meget det har hjulpet ham.

Jeg ville da helt klart snakke med lægen om det, eller alternativt ørelægen.

Anmeld

29. november 2013

De3Guldklumper

Elgaard73 skriver:

Ville bare høre om der er nogle herinde, hvis små børn har haft polypper og evt. fået dem fjernet? Kan I fortælle mig lidt om symptomerne og hvilke forandringer der kom af at få dem fjernet.

Jeg mistænker nemlig vores 2 årige (nov 11) dreng for at det er polypper han har. 

-Han er ofte snottet. Ingen feber eller utilpashed, men snottet fosser ud af ham, ca hver 3 uge. 

-Han snorker som en fuldvoksen mand, og er på det seneste begyndt at stoppe med at trække vejret i lange sekunder (altså når han sover) Det kaldes vel søvn-apnø.

-Hans vejrtrækning er ofte ret larmende, især når han koncentrere sig om noget. Så kan den næsten blive snorkende.

-Og han gnider sig ofte på og omkring næsen med hånden.

-Alle disse ting, er også når han ikke er snottet.

Jeg vil selvfølgelig lige bringe det op, her til 2 års undersøgelsen, men ville lige høre, om der er nogle herinde der ved lidt om det.

Skal måske nævnes, at han faktisk sover ret godt og virker fint udhvilet, selv om at han er temmelig "støjende". Han spiser, er glad og trives fint.

Hans sprog er jeg lidt i tvivl om, for han har fuld sprogforståelse og kan også rigtig mange ord, men ikke rigtig i sætninger, og mange af ordene, bliver også stadig udtalt på "baby" måden, (altså Dar = far, Diil = bil, Do = sko) og det er på trods af at han altså har kunnet ordene i over 6 måneder og at vi udtaler dem korrekt hver han siger dem. Nogle siger at det er helt normalt/aldersvarende, andre kommer straks med historier om hvor meget mere deres kunne sige som 2-årig, så jeg ved ikke helt. Tænker bare, at hvis der sidder nogle polypper og driller, så kan det vel også have noget at sige.

Det blev lidt langt Men håber at der er nogle herinde, der kan fortælle mig lidt.

Vores datter fik fjernet polypper da hun var knap 3.

Hun var konstant snottet, og snøvlede med vejrtrækningen. Hun kunne vægge et helt hus om natten sådan snorkede hun.

Efter hun har fået fjernet polypper snorker hun ikke mere snotten løber ikke længere. Nu er det bare en ganske alm forkølelse hun nogengange rager til sig

Anmeld

29. november 2013

Elgaard73

smølfine skriver:

Vores søn har fået fjernet polypper og lagt dræn i samme ombæring i foråret. Han havde mange af de symptomer, du beskriver: Snot der løb konstant, gryntede, snorkede.

Siden han har fået dem fjernet, har han kun haft helt almindelig forkølelse i et par dage, men det har selvfølgelig heller ikke været vinter endnu, så det er lidt spændende, hvor meget det har hjulpet ham.

Jeg ville da helt klart snakke med lægen om det, eller alternativt ørelægen.

Tak for svar... Ja, jeg vil bestemt også lige vende den med lægen. Det er her igennem det sidste år, bare blevet mere og mere udtalt. Sidste efterår/vinter var der intet snot, ja faktisk var han aldrig syg med noget som helst...Og nu har vi pludselig bare snot hele tiden.

Han har altid snorket let, men nu er det helt vildt og vi kan næsten høre ham i hele huset. 

Så jeg håber lidt, at det faktisk er polypper, for så kan der da gøres noget. Syntes at det er så synd for ham at han skal være så "besværet".

Anmeld

29. november 2013

Elgaard73

Pylle3 skriver:

Vores datter fik fjernet polypper da hun var knap 3.

Hun var konstant snottet, og snøvlede med vejrtrækningen. Hun kunne vægge et helt hus om natten sådan snorkede hun.

Efter hun har fået fjernet polypper snorker hun ikke mere snotten løber ikke længere. Nu er det bare en ganske alm forkølelse hun nogengange rager til sig

Tak for svar. Dejligt at høre at det har hjulpet. 

Selv om at han virker frisk om morgenen, så tænker jeg alligevel, at det må da forstyrre hans søvn, på et eller andet plan. Samt at det bekymre mig også lidt, at han ligefrem er begyndt at stoppe med at trække vejret i lange sekunder. Mit hjerte sidder bare helt oppe i halsen hver gang og jeg tør næsten ikke at lade ham ligge alene.

Så jeg håber jo lidt at det "bare" er polypper, for så kan der da gøres noget for at hjælpe ham. Og det kunne også være skønt at slippe af med alt det snot. Han har praktisk talt aldrig været syg førhen, så det virker bare så voldsomt lige pludselig. Og det er da også helt imponerende, hvor meget snot der kan være i sådan et lille menneske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.