hud til hud kejsersnit, nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
10 svar
5 synes godt om
28. november 2013

SHERO

Var til JM i dag, og hun snakkede meget om hud til hud kejsersnit, da jeg skal have planlagt kejsersnit til feb. Jeg kan ikke huske så meget af hvad der skete ved min sidste kejsersnit (aks) mindes bare at mine arme var "spændt fast", så det bekymre mig lidt.

Min JM, eller min JM vikar, var i hvert fald vældig glad for ideen omkring hud til hud ks, og synes også det lyder rigtig godt, men hvordan foregår det lige? hun sagde at klædet blev fjernet, men er lidt bange for at se med..

nogen der inde der har prøvet det, som vil dele erfaringerne, gode som dårlige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Kløver

Har ikke hørt om det men skal jeg have ks igen ville jeg helt klart have barnet op. Under mit aks lå mine arme også låst ud til siderne og det var så ubehageligt, dette var langt fra tilfældet 2 gang ved mit ks som blev en uge før det planlagte men blev som et pks og var mere roligt. Jeg lå og fulgte med da de syede mig, da jeg kunne se det i lampen i loftet og da de var færdige kom de ind med min datter og mig og far sad med hende og hun kom op til mig på opvågningen, det var en helt anden oplevelse end det akutte. Kunne jeg få barnet direkte op efter det er kommet ud, ville jeg rigtig det

Anmeld

29. november 2013

mortilmange

Jeg er lige med på en lytter her da jeg skal ha PKS i juni

Anmeld

29. november 2013

lycly

Jeg prøvede det da jeg fik min søn i april Det er helt fantastisk
Det foregår sådan at sygeplejersken der sidder ved en lige knapper ens bluse godt op, så skubber de forhænget lidt ned så man kan se barnet lige når det er blevet "hevet ud" og så kommer det ellers op og ligge med det samme i et minuts t
id, så tørrer de lige barnet, vejer osv og så kommer det med og ligger hos en mens man bliver syet

Vil lige sige, man kan ikke se det åbne sår når de fjerner klædet, man har jo stadig sin tykke mave, og de fjerner det heller ikke helt

Anmeld

29. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har set noget doku med det i tv, og syntes ik at det så ret voldsomt ud. Det jeg så var klædet slet ik oppe, og da baby kom ud, blev baby lagt op på mors bryst, hvor manden så lige hjalp med at holde baby. 

Ska vi nogensinde ha flere børn, har jeg bestemt at det er sådan jeg gerne vil ha det! Vh stine

Anmeld

30. november 2013

piadas

Jeg har også set noget i tv omkring det. Tror det var et indslag i tv-avisen eller sådan noget. Det så rigtig godt ud. Helt klart bedre end et almindeligt ks.

Anmeld

1. december 2013

SHERO

LuLy skriver:

Jeg prøvede det da jeg fik min søn i april Det er helt fantastisk
Det foregår sådan at sygeplejersken der sidder ved en lige knapper ens bluse godt op, så skubber de forhænget lidt ned så man kan se barnet lige når det er blevet "hevet ud" og så kommer det ellers op og ligge med det samme i et minuts t
id, så tørrer de lige barnet, vejer osv og så kommer det med og ligger hos en mens man bliver syet

Vil lige sige, man kan ikke se det åbne sår når de fjerner klædet, man har jo stadig sin tykke mave, og de fjerner det heller ikke helt

Tak for svar... Det lyder rigtig godt, er også ret vild med tanken om at man som ved en alm. fødsel er den "første" til at holde ens barn... Er i hvert fald glad for at få muligheden, og tror bestemt også, efter jeg har set linket længere nede, at det er noget jeg vil. :-)

Anmeld

1. december 2013

SHERO

piadas skriver:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/27/190613.htm

tusind tak for linket, det var rigtig rart at se, også at høre der også er nogle fordele ved hud til hud ks..

Anmeld

1. december 2013

Isabella_mor

piadas skriver:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/27/190613.htm

åhh Det gad jeg godt at have oplevet ved mit Kejsersnit..

elsker den ene af storesøstrenes kommentar "må jeg klappe den" hahaha 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.