Mini p piller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. november 2013

dollygirl

Jeg ammer og min læge anbefaler jeg tager mini p piller .

Kan det passe at man ikke skal stoppe med dem men bar fortsætte konstant ? Og hvornår får man så mens ?

Er der en som har erfaring med deg? Fordele og ulemper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

2721

Jeg har taget mini-piller i 3 år og du holder ingen pille pause.

Nogen bløder ikke, nogen plet bløder lidt og andre får vidst noget der minder om mens.

Personligt bløder jeg ikke.
Har vidst 3 gange på 3 år plet blødt en lille bitte smule.

Anmeld

28. november 2013

HHC88

Korrekt at du fortsætter uden pauser. Der er ikke nok hormon i til at beskytte dig hvis du holdte en uges pause som på p-piller Jeg kan desværre kun finde ulemper for mit vedkommende, dermed ikke sagt at de ikke kan være gode for dig..

- Jeg fik ekstremt uren hud, virkelig ukontrollerbart..

- Du skal tage pillerne på samme tidspunkt hver dag, og glemmer du en pille, har du maks 3 timer til at få den taget inden usikkerheden opstår.

- Min søster var ude for at hendes mens udeblev helt. Det skabte en masse rod i kroppen, også hormonelt.. Hendes læge beskrev det som, at fordi der kun er en type hormon i, svarer det til for nogle, at græsset gror og gror, og at det ikke bliver slået.. Hvor det ved p-piller gror - bliver slået - gror osv..

Ellers forsøg dig frem, det er så forskelligt hvordan vi reagerer på det Men hvis du allerede nu ved, at det bliver en udfordring at huske dem på samme tidspunkt dagligt, så er det nok ikke den mest sikre prævention for dig 

Anmeld

28. november 2013

Bell'star

dollygirl skriver:

Jeg ammer og min læge anbefaler jeg tager mini p piller .

Kan det passe at man ikke skal stoppe med dem men bar fortsætte konstant ? Og hvornår får man så mens ?

Er der en som har erfaring med deg? Fordele og ulemper

Ja, hvis det er minipiller er det helt korrekt at du ikke skal holde nogen pauser, men tage den hele tiden, og på samme tidspunkt på dagen hver dag..

Og med hensyn til menstruation, så følger den din normale cyklus (det er ikke en "kunstig" blødning som ved P-piller)

Anmeld

28. november 2013

dollygirl

Okay er der nogen der har opdaget at man tager på af det?

Anmeld

28. november 2013

2721

dollygirl skriver:

Okay er der nogen der har opdaget at man tager på af det?

Jeg har ikke taget på

Anmeld

28. november 2013

charlottekri

Jeg kom også på dem efter fødselen, og jeg blødte ikke de første 3 mdr. Awsome, tænkte jeg bare.... Lige indtil jeg derefter blødte uafbrudt i 2 stive måneder :-( og derefter blødte jeg ikke i 3 uger men blødte igen derefter i en måned...
Jeg kom hurtigt over på rigtige p-piller igen!!!
Men tror helt ærligt det kommer an på ens krop, hvordan den reagerer; vi kan jo ikke alle være ens ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.