Samtale med en psykiater gemmen kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. november 2013

Anonym trådstarter

Hvad indebærer det helt præcist? Jeg lider af forskellige psykiske problemer og min læge vil ikke hjælpe, det vil min sagsbehandler, for jeg kan ikke passe mit aktivering og har ikke fungeret i flere år. Men jeg er så bange og nervøs fordi jeg ikke ved hvad der skal forgå. :-( og nu har hun lige ringet og sagt jeg har en tid fredag, har lyst til at lægge mig til at dø, jeg fungere bare ikke med nye spontane ting og hun havde lovet at gi besked i god tid så jeg kunne forberede mig selv på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

VIPpigen

Roligt roligt.

Jeg syntes du skal tage afsted til den samtale, få en god snak, og find ud af hvor meget psykiateren skal give videre til kommunen først og fremmest. Derefter, så tror jeg virkelig din sagsbehandler bare ønsker at hjælpe, både for din, og deres skyld. De kan ikke afslutte dig på nogen måder, og ikke sende dig videre før de ved hvor du står. 

Sæt dig evt i aften, og tænk over hvad i skal snakke om i morgen, hvor du vil begynde med det hele. Jeg er sikker på det nok skal gå.

syntes dog du lige skal give hende en røffel for at være så sent ude med beskeden, alle vil gerne vide sådan noget i god tid, og det er der intet i vejen for. Jeg tror desværre bare at de kommunefolk forventer vi bare står standby når vi er i deres system

Alt held og lykke i morgen

Anmeld

28. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Bare rolig! 

Jeg har ikke været til samtale igennem kommunen, men har været til samtale med en psykiater. Det er ganske harmløst, omend du skal være forberedt på at man godt kan blive meget træt efterfølgende. Jeg har altid en med inde til samtalen, da jeg synes det kan være overvældende, så man får egentlig ikke fat i alt. Men det er selvfølgelig kun godt hvis det er en person man stoler fuldstændig på. 

Han vil formentlig bare stille en række spørgsmål, måske som en del af en almindelig samtale. Bare svar ærligt, så han bedst muligt kan hjælpe dig. Det vigtigste er ikke at se ham som en "fjende", men i stedet som enhver anden læge.

Der er egentlig ikke noget at forberede. Måske er det bedre det er relativ kort tid før, siden du sikkert ville være nervøs alligevel. På denne måde skal du bekymre dig i kortere tid

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke i morgen! 

Anmeld

28. november 2013

JGeo

Jeg ville helt klart tage imod tilbudet.
Husk sådan nogle har tavshedspligt,
Og medmindre du ikke har skrevet under på et stykke papir, hvor du giver dem lov til at videregive oplysninger til kommunen, så må de ikke det.. Og omvendt, hvis du ikke har skrevet under på at kommunen må indhente oplysninger om dig.

Jeg har selv været igennem et forløb med kommunen her i år, hvor jeg blev bevilliget fleksjob, da jeg lider af angst og ikke kan passe et arbejde under normale forhold.

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har nogle spørgsmål til mig.
Jeg har selv været tilknyttet Distrikspsykiatrien, og de hjalp mig rigtig meget i forbindelse med min sag.
Hvis ikke jeg havde dem og deres udtalelser, så tror jeg ikke jeg stod med fleksjob i dag, da jeg er meget psykisk sårbar og ellers bare ville sige ja, nej og ammen til alt hvad kommunen mente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.