2års undersøgelse + øre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
21 svar
3 synes godt om
28. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja, det har vi lige været til idag og jeg troede jo bare at vi havde en gennemsnitsdreng på ca 87cm og 12-13kg.

men nej. 90cm og 16,5kg!!!! Lægen vejede ham 2gange fordi han også syntes det lød af meget 

Alt i alt er han fint med motorisk og sprogligt. dog har han helt flad kurve på det ene øre  Men det er åbenbart ikk så vigtigt  

er der nogen her der ved noget om det? 

Men ja, det var et nemt lægebesøg med en dreng der var med på det hele 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Mor11

28. november 2013

Pikku Myy

Mor11 skriver:

Ja, det har vi lige været til idag og jeg troede jo bare at vi havde en gennemsnitsdreng på ca 87cm og 12-13kg.

men nej. 90cm og 16,5kg!!!! Lægen vejede ham 2gange fordi han også syntes det lød af meget 

Alt i alt er han fint med motorisk og sprogligt. dog har han helt flad kurve på det ene øre  Men det er åbenbart ikk så vigtigt  

er der nogen her der ved noget om det? 

Men ja, det var et nemt lægebesøg med en dreng der var med på det hele 

Mor11

I har ikke fået at vide at det lige er noget der skal følges op på? Umiddelbart ville vores læge enten sende os til ørelæge eller bede os om at få en tid et stykke tid efter, så han kan undersøge om det er noget forbipasserende.

Anmeld

28. november 2013

A&F

Jeg vil råde dig til at tage til ørelæge. Min egen erfaring med lægen som ikke mente det var alvorligt med min datters øre, gjorde at jeg alligevel tog hende til ørelæge, da hun sover dårligt, og har ondt. Hun skal have dræn i begge ører den 11 dec. Så for en sikkerheds skyld, ville jeg tage til ørelæge

Anmeld

28. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pikku Myy skriver:

I har ikke fået at vide at det lige er noget der skal følges op på? Umiddelbart ville vores læge enten sende os til ørelæge eller bede os om at få en tid et stykke tid efter, så han kan undersøge om det er noget forbipasserende.

Jeg spurgte hvad det betød og hvad man gjorde. Svaret var meget flydende  Han er nemlig blevet tjekket ved en ørelæge for ca et år siden, hvor vi fik af vide det ville gå i sig selv. Det er det så ikk endnu. Men lægen sagde bare at man kunne se på det igen senere og hvis det stadig var det samme, kunne en ørelæge kigge igen, men at de som regel vil gøre alt for at undgå dræn. 

Så ja, vi fik ikk rigtigt noget svar, for hvorfor tage til ørelæge hvis de ikk vil gøre noget ligemeget hvad?  Jeg tænker, ja dræn er en operation, men hvis knægten ikk kan høre på venstre øre!! Er det så ikk noget man gør? Eller hvad?

Anmeld

28. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg vil råde dig til at tage til ørelæge. Min egen erfaring med lægen som ikke mente det var alvorligt med min datters øre, gjorde at jeg alligevel tog hende til ørelæge, da hun sover dårligt, og har ondt. Hun skal have dræn i begge ører den 11 dec. Så for en sikkerheds skyld, ville jeg tage til ørelæge

Det er så den anden del, han har aldrig haft ondt i øret.  Så det er ikke fordi det generer ham i hverdagen.

Anmeld

28. november 2013

A&F

Mor11 skriver:

Det er så den anden del, han har aldrig haft ondt i øret.  Så det er ikke fordi det generer ham i hverdagen.

Det havde hun heller ikke, men kom efterfølgende

Anmeld

28. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
A&F skriver:

Det havde hun heller ikke, men kom efterfølgende

Okay. Han har bare haft flad kurve i over et år nu, så det ville overraske mig hvis han pludselig fik ondt

Anmeld

28. november 2013

A&F

Mor11 skriver:

Okay. Han har bare haft flad kurve i over et år nu, så det ville overraske mig hvis han pludselig fik ondt

Så tror jeg ikke du skal bekymre dig ven. Håber han slipper for de smerter 

Anmeld

28. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
A&F skriver:

Så tror jeg ikke du skal bekymre dig ven. Håber han slipper for de smerter 

Nej, men jeg tænker mere på hans hørelse. Ikke at det har betydning for hans sprog, for han er rigtig godt med, men det kan da blive et problem senere når han skal i skole. 

Kender en pige på 9år der lige har fået dræn fordi hun havde næsten 100% nedsat hørelse på det ene øre og det forårsagede at hun havde rigtig slem hovedpine hver dag, fordi hun skulle kæmpe sådan for at høre hvad der blev sagt i timerne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.