handies med kylling og karry

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.605 visninger
9 svar
2 synes godt om
28. november 2013

mch

Jeg har vildt lyst til handies med kylling og karry (ligesom dem man har kunne få i føtex) men kan bare ikke finde nogle opskrift på fyldet og kan kun finde opskriften på grovdej til dem, så er der ikke nogle her inde der kan hjælpe mig med en opskrift eller foreslag til hvor meget og hvordan jeg skal gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

Maja_4000

2. december 2013

mch

Maja_4000 skriver:

Op

Tak for det, det var sødt af dig at gøre :-)

Anmeld

2. december 2013

Thereseh

mch skriver:

Jeg har vildt lyst til handies med kylling og karry (ligesom dem man har kunne få i føtex) men kan bare ikke finde nogle opskrift på fyldet og kan kun finde opskriften på grovdej til dem, så er der ikke nogle her inde der kan hjælpe mig med en opskrift eller foreslag til hvor meget og hvordan jeg skal gøre ?

Hmm, jeg aner ikke hvad handies er?? 

Men er det lidt som pirogger? I så fald ville jeg lave en portion almindelig kylling i karry (hvis du googler kommer der en masse opskrifter frem) og så putte fyldet i dejen, inden de bli'r foldet som pirogger (eller hvad det skal ligne). Ikke for meget væde ved, for så bli'r de ikke sprøde. 

Men som sagt, jeg aaaaner ikke hvad handies er 

Anmeld

2. december 2013

mch

Thereseh skriver:

Hmm, jeg aner ikke hvad handies er?? 

Men er det lidt som pirogger? I så fald ville jeg lave en portion almindelig kylling i karry (hvis du googler kommer der en masse opskrifter frem) og så putte fyldet i dejen, inden de bli'r foldet som pirogger (eller hvad det skal ligne). Ikke for meget væde ved, for så bli'r de ikke sprøde. 

Men som sagt, jeg aaaaner ikke hvad handies er 

Det er stort set det samme, så tak for dit svar men jeg frygter bare normal kylling og karry er for vådt til at dejen kan bliver sprødt, men det tror du ikke vil ske?

Anmeld

2. december 2013

Smil

Profilbillede for Smil

Hej :-)
Jeg tror handies i Føtex er bagt på butterdej - det er derfor de er så dejlig sprøde ;-)

Jeg ville svitse lidt kylling med løg eller porre, evt æble og karry selvfølgelig. Rulle de der butterdejsplader lidt ud og så putte fyldet i og foldre sammen:-)

Håber det giver mening :-)

Anmeld

2. december 2013

mch

Smil skriver:

Hej :-)
Jeg tror handies i Føtex er bagt på butterdej - det er derfor de er så dejlig sprøde ;-)

Jeg ville svitse lidt kylling med løg eller porre, evt æble og karry selvfølgelig. Rulle de der butterdejsplader lidt ud og så putte fyldet i og foldre sammen:-)

Håber det giver mening :-)

det tror jeg du har ret i, for de er dejligt sprøde
så du ville ikke lave en form for sovs med karry eller hvad tænker du?

Anmeld

2. december 2013

Smil

Profilbillede for Smil
Det tror jeg faktisk ikke jeg ville - tænker kyllingen og "drt grønne" vil afgive lidt væske.. Tror måske også det kan blive lidt for "smattet" hvis der er sovs...

Ej nu fik jeg også lyst til sådan nogen - tror jeg laver dem til en veninde på torsdag ;-)

Anmeld

2. december 2013

mch

Smil skriver:

Det tror jeg faktisk ikke jeg ville - tænker kyllingen og "drt grønne" vil afgive lidt væske.. Tror måske også det kan blive lidt for "smattet" hvis der er sovs...

Ej nu fik jeg også lyst til sådan nogen - tror jeg laver dem til en veninde på torsdag ;-)

Hehe Hvis du laver dem må du godt skrive om du synes der manglede sovs

Anmeld

3. december 2013

Thereseh

mch skriver:

Det er stort set det samme, så tak for dit svar men jeg frygter bare normal kylling og karry er for vådt til at dejen kan bliver sprødt, men det tror du ikke vil ske?

Jeg tror jeg ville lave en kylling i karry med sovs, men lade være med at putte mere end ca en spiseske af sovsen, i hver stykke dej. Resten af kyllingen i karry, kan du jo fryse til en anden gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.