Konstateret gigt hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2013

Pcokate

MinMoon mand fik beskeden idag at han har gigt fra skuldrene og med til fingrene. Han har længe haft mange smerter og er blå spotvis... Han er igang med sin drømmeudd. Som han nu må stoppe og her kommer mit spørgsmål: 

hvad kan man så? 

Er der nogle der har det samme og hvordan er jeres hverdag? 

Jeg håber at i kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

mor88

MinMoon mand fik beskeden idag at han har gigt fra skuldrene og med til fingrene. Han har længe haft mange smerter og er blå spotvis... Han er igang med sin drømmeudd. Som han nu må stoppe og her kommer mit spørgsmål: 

hvad kan man så? 

Det var en trist nyhed

Hvorfor må han stoppe sin uddannelse?

Min mor har leddegigt. Det sidder primært i den ene arm, men hun har smerter i begge arme, håndled og fingre, og det har hun haft i 15 år. Hun har mange smerter, hvis hun ikke får hjælp, men hun har en normaltfungerende hverdag med fuldtidsjob.

Hun tager forskellig slags tabletter og derudover får hun en behandling på sygehuset, "remicade", der bliver sprøjtet ind i kroppen.

Derudover er det vigtigt at spise sund mad

Jeg tror at din mand, med den rigtige hjælp, kan få et helt fint liv

Held og lykke og god bedring til din mand

Anmeld

28. november 2013

Pcokate

mor88 skriver:

Det var en trist nyhed

Hvorfor må han stoppe sin uddannelse?

Min mor har leddegigt. Det sidder primært i den ene arm, men hun har smerter i begge arme, håndled og fingre, og det har hun haft i 15 år. Hun har mange smerter, hvis hun ikke får hjælp, men hun har en normaltfungerende hverdag med fuldtidsjob.

Hun tager forskellig slags tabletter og derudover får hun en behandling på sygehuset, "remicade", der bliver sprøjtet ind i kroppen.

Derudover er det vigtigt at spise sund mad

Jeg tror at din mand, med den rigtige hjælp, kan få et helt fint liv

Held og lykke og god bedring til din mand

Hans kommende job/ nuværende uddannelse er fysisk hårdt. Da han intet kan bære er det umuligt (han kan pt ikke engang tørre sig selv efter toiletbesøg)  

men rart at vide at der er muligheder (vi er vist stadig i chokstadiet). Må jeg spørger hvad din mor laver? 

Og tak fordi du svarede

Anmeld

28. november 2013

JeNoVa

Pcokate skriver:

hvad kan man så? 

Mælk og mælkeprodukter kan være årsag til gigt. Din mand bør nok især fokusere på sin kost, som nok skal omlægges, hvis den nuværende har forårsaget gigt. En økologisk uforarbejdet plantebaseret kost kan forebygge og behandle de fleste lidelser.

God bedring med ham 

Anmeld

28. november 2013

mor88

Pcokate skriver:

Hans kommende job/ nuværende uddannelse er fysisk hårdt. Da han intet kan bære er det umuligt (han kan pt ikke engang tørre sig selv efter toiletbesøg)  

men rart at vide at der er muligheder (vi er vist stadig i chokstadiet). Må jeg spørger hvad din mor laver? 

Og tak fordi du svarede

Ok, så kan jeg godt forstå det det er nemlig svært for hende også at løfte tunge ting :/

Hun er ekspedient, så det er ikke fysisk hårdt.. Men hun skal stå meget op, når hun er på arbejde, så hun er ofte meget træt når hun kommer hjem..
Jeg skal ikke sige at hun lever et normalt liv, fordi det gør hun ikke.. Hun kan feks ikke lave mad så tit fordi hun ikke kan røre i gryderne, så det står min far for

Det har helt sikkert været hårdt for hende, og det bliver også hårdt for din mand, men med den rigtige hjælp kan han føre et næsten smertefrit liv, omend der skal ske nogle ændringer.

Anmeld

28. november 2013

Pcokate

JeNoVa skriver:

Mælk og mælkeprodukter kan være årsag til gigt. Din mand bør nok især fokusere på sin kost, som nok skal omlægges, hvis den nuværende har forårsaget gigt. En økologisk uforarbejdet plantebaseret kost kan forebygge og behandle de fleste lidelser.

God bedring med ham 

Tak for dine råd. 

Hmm manden vil selvfølgelig gerne blive rask men spiser meget konsekvent:

morgenmad: agurk

frokost: en sandwich

mellem: et stykke frugt

aften: kød, sovs og kartofler, spagetti med kødsovs el. Lign. 

Han er typen der kaster op af de fleste grønsager... men håber at han kan overtales til nogle nye forsøg.

Anmeld

28. november 2013

Pcokate

mor88 skriver:

Ok, så kan jeg godt forstå det det er nemlig svært for hende også at løfte tunge ting :/

Hun er ekspedient, så det er ikke fysisk hårdt.. Men hun skal stå meget op, når hun er på arbejde, så hun er ofte meget træt når hun kommer hjem..
Jeg skal ikke sige at hun lever et normalt liv, fordi det gør hun ikke.. Hun kan feks ikke lave mad så tit fordi hun ikke kan røre i gryderne, så det står min far for

Det har helt sikkert været hårdt for hende, og det bliver også hårdt for din mand, men med den rigtige hjælp kan han føre et næsten smertefrit liv, omend der skal ske nogle ændringer.

tak det er rart at høre andres erfaringer

Anmeld

28. november 2013

Tullemor

uhhhhh bliver lige nødt til at kommentere her

Lever selv med gigt og er 33 år ung og haft det siden jeg var 2, så man kan altså leve med det

Må lige sige, at spørger du en gigt læge så har mælk og mælkeprodukter IKKE nogen betydning for om du får eller kan få gigt.

Du er velkommen til at skrive privat hvis i ønsker mere viden omkring det

og selvfølgelig go bedring til manden din

Anmeld

28. november 2013

JeNoVa

Pcokate skriver:

Tak for dine råd. 

Hmm manden vil selvfølgelig gerne blive rask men spiser meget konsekvent:

morgenmad: agurk

frokost: en sandwich

mellem: et stykke frugt

aften: kød, sovs og kartofler, spagetti med kødsovs el. Lign. 

Han er typen der kaster op af de fleste grønsager... men håber at han kan overtales til nogle nye forsøg.

Vi bliver som bekendt, hvad vi spiser, og jeg mener helt bestemt, at vores kost er afgørende for, om vi bliver syge eller ej.

Hvilken type gigt lider din mand af?

Der er selvfølgelig også andre faktorer, der spiller ind som motion, rygning og tankebaner.

Anmeld

28. november 2013

serinasmor

Pcokate skriver:

hvad kan man så? 

Forskellige former for gigt kræver forskellig slags kost ... Få ham til en diætist

Er han bogligt stærk.. et kontorjob kan være en løsning på længere sigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.