Virus på balance nerven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.956 visninger
11 svar
4 synes godt om
28. november 2013

Orkide86

Min kæreste har idag fået konstateret at han har virus på balance nerven.

ville høre om i har nogen erfaringer.

hvad har i gjort for at det er blevet bedere?

har i nogen gode råd?

har læst at køresyge piller sku ku hjælpe. Men det mente ørelægen ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Orkide86

Slet ingen der har gode råd?

Anmeld

28. november 2013

bvk

Jeg har desværre ikke andre råd end køresygepiller. Jeg synes der hjalp mig lidt..  men det er en hård omgang, jeg var sygemeldt i 2 uger..

Så god bedring med ham!

Anmeld

28. november 2013

Orkide86

bvk skriver:

Jeg har desværre ikke andre råd end køresygepiller. Jeg synes der hjalp mig lidt..  men det er en hård omgang, jeg var sygemeldt i 2 uger..

Så god bedring med ham!

Tak for det.

er sådan piller ikke sløvende?

Anmeld

28. november 2013

mch

Mirjam123 skriver:

har i nogen gode råd?

jeg har en sygdom der ligner meget, hvor jeg har fundet ud af at køresygearmbånd virker lindrende, derudover fik jeg at vide at mange også havde øreresten sammen med andre sygdomme i øret og der fik jeg nogle øvelser hvor man skulle kaste sig ned på en bestemt måde og derudover skulle jeg gå turer i skoven eller andre steder hvor det ikke bare går lige ud, fordi det styrker ens balance, så mit gæt vil være lav en masse balancetræning. Desuden så vil jeg godt foreslå en diæt med ekstremt lidt salt og ingen koffein og chokolade. Bemærk venligst at det ikke er præcis den sygdom jeg snakker om men to sygedomme som minder utroligt meget om den han har.

Anmeld

28. november 2013

bvk

Mirjam123 skriver:

Tak for det.

er sådan piller ikke sløvende?

Jo pillerne er let sløvende.. Men hvile er også godt mod virus;-)

Anmeld

28. november 2013

Muffinmus

Øresten eller virus....
Nå, men har prøvet begge dele. Virus en gang der varede tre rigtigt trælse uger, og øresten 5-6 gange. Når det er en virus, hvilke det åbenbart kun er i ca 10 % af tilfældene hvor de siger det er en virus, så varer det ofte flere uger med voldsom kvamle og voldsomme svimmelheds anfald når hovedet bevæges. Ved virus er det ofte mange bevægelser med hovedet der aktivere det.
Ved øresten kan anfaldene også være ret øv og man kan sagtens kaste op hvis man bevæger sig for meget. Men det er også ikke helt så voldsomt som ved en virus. Anfaldene ved øresten er tit størst når man lægger hovedet bag ud, eller til den side hvor ørestenen driller. men der er Epleys ret effektiv hvis den udføres rigtigt og til den rigtige side man kan sagtens selv gøre det, men det er rarest at have en bag sig, for det kan udløse ret ubehagelig svimmelhed lige efter. Det forsvinder dog igen når man ligger helt stille i den position lidt
Søsygepiller kan hjælpe nogle, men oftest hvis det er øresten som jeg har forstået det, men nogle kan nok have effekt af det ved virus Og eller lig/sid stille med hovedet. Bilkørsel er ofte ikke anbefalet da svimmelheden gør en usikker i trafikken og kærer man galt med konstateret svimmelhed får man altså hele skylden. Samt at der jo kan ske andre noget
God bedring med ham.

Anmeld

28. november 2013

Mom2

Mirjam123 skriver:

har i nogen gode råd?

Min mand har døjet med det og det er noget skidt. Der er kun en ting som virker, sid stille og lyt til kroppen. Søsyg piller virker ikke, jo de kan måske lige tage toppen, men slet ikke så meget, at det er værd at bruge penge på dem.

Anmeld

28. november 2013

Sisse Vinther

Mirjam123 skriver:

har i nogen gode råd?

min kæreste tog faktisk køresygepiller.

Fandt dette på nettet:

Hvis man kan holde en pille i sig, kan man tage midler mod transportsyge, der dulmer symptomerne. Disse midler svækker balancesystemets reaktioner på samme måde, som når man behandler søsyge herunder svimmelhed. Ny forskning tyder på, at man kan lindre forløbet ved at give en prednisolonkur (binyrebarkhormon), hvis kuren gives tidligt i sygdomsforløbet.

Lige så snart man kan komme ud af sengen, bør man prøve at stå på benene og begynde at træne balancesystemet. På den måde vænner hjernen sig hurtigere til, at der er et problem med den ene balancenerve, og man kommer hurtigere i gang med en normal tilværelse.

Først trænes synet ved at fiksere på et eller andet i omgivelserne. Efterfølgende skal man forsøge at bevæge hovedet fra side til side med åbne øjne, mens man sidder op.

Det næste, der skal trænes er balancen, når man står og støtter sig til noget og herefter forsigtigt begynder at gå støttet af en anden person. Hjernen lærer på den måde, at den ikke kan stole på den syge balancenerve, men må bruge andre impulser, fx synet, til at holde balance og vurdere, om man rent faktisk snurrer rundt eller ej.

Hos de fleste patienter begynder nerven at fungere igen efter nogle måneder, men man skulle jo gerne i gang med en normal tilværelse inden. Jo tidligere man kommer i gang med træningen, jo hurtigere bliver man rask.

Anmeld

28. november 2013

Troldemommi

Mirjam123 skriver:

har i nogen gode råd?

Jeg er socialrådgiver og har arbejdet indenfor sygedagpenge området, her har jeg flere gange haft borgere der har haft en virus på balancenerven og de har alle taget køresygetabletter for at få det bedre, men det var meget forskelligt hvor meget det gavnede dem hver især.

Jeg syntes helt klart det er værd at prøve, det kan jo ikke skade, og der er så vidt jeg ved ingen andre metoder der kan kurere en virus

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.