Vi sover ikke for tiden og jeg er ved at gå bananas!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

Cris

Jeg er så træt for tiden, jeg er ved at blive fuldstandig gak gak... vores søn sover ikke... aaagffffggtrrr...

Han har sjælend sovet i gennem, han plejer at vågne en eller to gange og gerne vil drikke lidt vand. Men så lægger han sig til at sove igen selv. Så generelt det plejer at tage måske 30sek og så kan vi sove. Han vågner ca. Kl 06.30 fra kl.20.30 Men nu er det blivet sådan, at han vågner 117 gange, han vil have vand nogle gange, nogle gange er han bare så ked og nogle gange græder han også og vil komme oppe på min skulder.

Jeg kikkede på internet og der står i mange stedder, at når børn bliver ca 18 måneder bliver de lidt svært ved at puttes og at sove igennem. Grunden er, at på det tidspunkt bliver de meget mere opmærksom på verden, de begynder at være klart over, at der er nogle ting, som kan gør ondt, de kan falde og så nogle ting. De bliver meget mere mor søgende end normal og de søger tryghed om natten. Så ok, måske er han begyndt den der fase.

Men pludselidt kom jeg også i tanker, at han mangler de sidste 4 kindtænder. Han var færdig med alle andre tænder da han var 13 måneder og så har vi ikke længere tænkt på det. Men nu har han pludseligt fået røde numse igen, sover dårligt, i morges vågnede han med lidt rødt på panden og på bryst kassen (nogle små knopper, lidt allergi-agtigt) han savler faktisk lidt mere end han plejer og han bider hans fingre igen... Så det kunne være, at de sidste tænder er på vej. Men vi kan ikke se dem, for de er helt bagest og det er svært at se, om der er så en hvid tand på vej...

Nå, men vi putter ham kl 20 for han er træt. Han våger allerede et par gange inden jeg når at gå i seng kl. 22. Efter det, vågner han mange gange og til sidst beder han at komme til vores seng (hvilket jeg ikke ville, for jeg ville helst, at han bliver i sin seng ved siden af vores, da jeg er gravid og snart skal have en amme trold om natten) Men der kl. 03.30 bliver han meget ked og bliver flyttet til vores seng og sover til kl. 07 (der vågner han et par gange igen) Nogle gange bliver jeg vækket så mange gange at jeg ikke kan komme tilbage til ro og ligger der uden at jeg kan sove igen!

Mit hovedet er ved at eksplotere og jeg ved, at jeg kan ikke andet en at være tålmodig og vente, for de der fase kommer og gå. Men jeg ønsker mig virkeligt, at han kunne sove ligeså godt som alle jeres børn. Når jeg snakker med andre mennesker eller læser her inde har jeg tit den fornemmelse, at han er den eneste i verden, som ikke sover godt...

Tak for I har ”lyttet”, jeg har haft brug for det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.