Ensom/fertilitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hmm nu skal jeg se hvad jeg kan huske og hvis der er noget du kommer i tvivl om, så spørg endelig

Jeg har endometriose og derfor kom vi i behandling. Og derfor direkte til ivf. Vi startede til en forsamtale og så gik det derfra. Vi skulle melde os ved næste mens og jeg ringede ind og meldte os på Telefonsvaren og jeg fik en SMS om at vi havde fået plads og jeg mener jeg derefter fik tilsendt et brev med dato for første skanning og samtale. Vi kom derop og det blev besluttet hvor mange hormoner jeg skulle have, og det blev vist hvordan jeg skulle stikke mig. De var rigtig gode til at gøre os trygge ude på Skejby og vi har altid kunne ringe til dem.

Jeg skulle starte op på næsespray for at blive nedreguleret, da jeg var på lang protokol, det er behandlingsstedet, der bestemmer om det er kort eller lang protokol. Næsesprayen skulle jeg tage 5 gange i døgnet mener jeg.

Der blev ved skanninger holdt øje med min slimhinde og igen da jeg startede på hormonerne blev der holdt øje med hvordan mine æg voksede.

Da de havde den ønskede størrelse fik jeg besked på at tage en ægløsningssprøjte på et bestemt tidspunkt og det måtte max variere med +/- 15 minutter fra det angivne tidspunkt. Og så fik vi tid til ægudtagning. Vi fik en lille pakke med hjem med piller jeg skulle tage om morgenen, inden ægudtagning

Når man kommer ind om morgenen får man lagt en nål i hånden, så man kan få medicin undervejs.

Jeg blev lagt på briksen, og ja så stikker de jo en lang nål ind for at tage æg ud. På mig gjorde det meget ondt, men jeg har to veninder, som ikke kunne mærke det, så det skal du ikke nødvendigvis være bange for, det er meget forskelligt. Og selvom det gør ondt, så gør jeg det igen for at få en baby mere på et tidspunkt. Og hvis mine æg kunne bruges havde jeg også være ægdonor selvom det gør ondt så værre er det heller ikke.

Mens de tager æg ud, så sidder der en laborant og fortæller om der er æg i ægblærerene når de kommer over til hende.

Bagefter kommer man ud på opvågningen, til man er blevet frisk jeg bliver noget tummelumsk af medicinen, så der går lidt tid de kommer også og fortæller hvordan sædprøven er. Og så man i nogle dage og venter i spænding på hvor mange æg der er til oplægning. Det er nogle lange ventedage, men de bliver længere når man venter på blodprøven

Sig til hvis der er nogle ting, du gerne vil have uddybet

Mange tak for svar

Du beskrev det meget godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej piger

Vi er i den situation at vi skal have ægsortering.
Jeg har ingen jeg kan snakke med det om, da ganske få ved vi skal have hjælp. Jeg kender ingen der har fået hjælp af den ene eller anden art.

Jeg føler mig sku lidt ensom.

Da kun mine forældre, min bedstemor og en kusine ved vi skal have hjælp, kan jeg ikke stå frem her.

Er her en eller flere der vil skrive sammen? Enten nogle der har været møllen igennem, nogle der står i det lige nu og her, eller nogle der er på vej til at tage skridtet?
Jeg vil meget gerne skrive herover (pb) og gerne fortælle hvem jeg er og også min historie..

Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.