Hvad drømmer du om...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
8 svar
2 synes godt om
27. november 2013

RosSofi

Som ikke decideret har med børn at gøre? Og husker du at udleve dine drømme?

Jeg tænkte lige, at før jeg blev mor, var det min store drøm, men så drømmer man jo videre, når man bliver mor i forholdsvis ung alder. Og tænker sådan lidt at os, der bliver mødre i tyverne jo egentlig skal være gode til at udleve os, fordi vi bliver tidligt mødre og ikke sådan har kunnet dedikere årtier til os selv fyldt med egotrip.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

liten-mamma

Rosa-Sofia skriver:

Jeg tænkte lige, at før jeg blev mor, var det min store drøm, men så drømmer man jo videre, når man bliver mor i forholdsvis ung alder. Og tænker sådan lidt at os, der bliver mødre i tyverne jo egentlig skal være gode til at udleve os, fordi vi bliver tidligt mødre og ikke sådan har kunnet dedikere årtier til os selv fyldt med egotrip.

Min største drøm er lige pt. at blive børne læge! Og jeg er i fuld gang med at prøve at opfylde den  

Jeg blev selv mor som 18-årig og før jeg blev mor, havde jeg så mange drømme og så meget jeg ville nå! Men nu er det som om det ikke er så vigtigt længere. Nu er mine drømme, at give min datter et rigtig dejligt liv, give mig selv et godt liv og få en uddannelse

Anmeld

27. november 2013

*Pingvinen*

Jamen jeg blev også mor i en ung alder. Var 21, 22 og 27 år, da jeg fik vores børn. Synes det var rigtig hårdt, men overlevede selvfølgelig.

Nu er jeg i slutningen af 30'erne og har ret meget frihed nu. Og jeg NYDER det!

I sommers udlevede jeg et af mine livs mål - løb nemlig mit første ½ maraton og ja tog da lige et mere i sæsonen. Var virkelig høj og der kom da også glædestårer på målstregen.

Men ud over dette mål, vil jeg gerne skrive et børnebog. Ja ved ikke lige hvor det kommer fra, men har faktisk altid drømt om at prøve at skrive en børnebog. Og jeg vil have læst Biblen engang. Og jeg vil 1 gang løbe en hel maraton (nu jeg er ved det løben). Også har jeg da også ambitioner i mit arbejde. Vil arbejde mig opad og så vidt, det er muligt, ikke lave forringelser for mig selv. Jeg kunne også godt tænke mig at gå til Pilates eller Yoga engang. Også vil jeg ud og rejse. Til Indien, USA, Egypten, Paris osv osv. Der har nemlig aldrig været råd til at rejse med 3 børn. Desværre...

Anmeld

27. november 2013

RosSofi

Ih hvor er det dejligt at læse, både om en der går i gang med en lang og garanteret meget krævende uddannelse efter at være blevet mor så tidligt, og en der gerne vil dyrke sport og har løbet en maraton. Synes det er virkelig sejt gjort.

Ja at man får lige pludselig en del frihed omkring midt-sidst i  30erne. Jeg er bare så opmærksom på, at det ikke er en garanti at man får lov at blive gammel, så jeg tænker sådan at det er vigtigt at leve livet nu.

Anmeld

27. november 2013

*Pingvinen*

Rosa-Sofia skriver:

Ih hvor er det dejligt at læse, både om en der går i gang med en lang og garanteret meget krævende uddannelse efter at være blevet mor så tidligt, og en der gerne vil dyrke sport og har løbet en maraton. Synes det er virkelig sejt gjort.

Ja at man får lige pludselig en del frihed omkring midt-sidst i  30erne. Jeg er bare så opmærksom på, at det ikke er en garanti at man får lov at blive gammel, så jeg tænker sådan at det er vigtigt at leve livet nu.

Ja hver alder sin charme. Og man bør nyde det...

tror det er vigtigt at have sig selv med i alt det børne-halløj. Vi udsluser jo forhåbentlig vores børn til at blive selvstændige og fornuftige unge mennesker, der flytter hjemmefra. Og så bliver der bare stille...

Og hvis hele ens liv har været sine børn, ja så "dør" man da, når de flytter hjemmefra

Tænk at at en glad, velafbalanceret, stabil og tilfreds mor, har mere overskud til sine børn. Man kan sagtens kombinere børn og sit ego. Der er bare lige nogle år, hvor man står lidt på stand by, men man har jo lov at drømme og se frem til, at tingene mere kan flaske sig

Anmeld

27. november 2013

RosSofi

Ja det beskriver da i hvert fald det, jeg håber, altså at opfostre et selvstændigt og fornuftigt barn, som jeg stadig kan have et nært forhold til og lave ting med og som har en følelse af, at hans mor og far altid vil være der for ham. Men som samtidig kan klare sig selv og har selvtillid og altså ikke er afhængig af, at jeg kommer og vasker vasketøjet hver søndag.

Tror nu egentlig også det er meget sundt for et barn at mærke, at dets forældre har en personlighed og brænder for noget her i livet, hvad enten det er arbejde, fritidsinteresser eller sådan noget.

Anmeld

27. november 2013

lycly

Rosa-Sofia skriver:

Mine to største drømme lige nu er at blive politibetjent og at rejse til new York (dog ikke i samme forbindelse) Og det er begge drømme jeg helt sikkert nok skal opnå

Anmeld

27. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Altså lige nu vil jeg gerne give mit barn en bror eller søster,så det involverer jo børn.

Men af drømme der ikke direkte har med børn at gøre:
Så håber jeg når jeg er færdig med pædagoguddannelsen at jeg kan arbejde 30timer og læse videre på deltid så jeg en dag kan fungere som familiebehandler.
Når vores børn er store nok til at de kan komme på camping med farmor/farfar, ønsker min kæreste og jeg at gå caminoturen (ca. 800km)
Efterfølgende tænker jeg at vi at gå turen fra et andet startpunkt med børnene så ruten ikke bliver for lang.
Og så drømmer jeg om hus og have, men det går jeg udfra bliver til en realitet når uddannelsen er på plads

Anmeld

27. november 2013

Sisse Vinther

Rosa-Sofia skriver:

Jeg har altid drømt om at lave min egen lille kernefamilie. Især efter lægerne sagde det aldrig ville kunne lade sig gøre.  Nu er jeg gravid. Og jeg er lykkelig!
Min næste store drøm er at få min ønskede uddannelse; Dyrlæge.
Jeg drømmer om et dyreinternat når jeg går på pension. Hvor jeg kan tage dyr ind, kurere og helbrede dem, og så give dem videre til et nyt, godt hjem.

Men inden for de næste 10 år;
Drømmen er selvfølgelig om babyen lige nu. At alt går vel. At jeg får min uddannelse, og så at kæresten og jeg bliver gift, og får sparet pengene sammen til at bygge vores nye hus. (måske ikke lige i den rækkefølge med de to sidste)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.