Delebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
6 svar
5 synes godt om
27. november 2013

Oliver,Troia&Wictor

Hva skal man som mor sende med ungerne når de skal på weekend ved deres far?

skal jeg sende mine autostole med?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

Bshizzle

Oliver,Troia&Wictor skriver:

Hva skal man som mor sende med ungerne når de skal på weekend ved deres far?

skal jeg sende mine autostole med?? 

Et sæt tøj til alle de dage 

Nej.. Autostol skal han selv sørge for. 

Anmeld

27. november 2013

An&Jo

Du skal sende tøj og overtøj med der passer til årstiden og vejrforholdene, ja og selvfølgelig fodtøj der ligeså passer til vejret og årstiden..

Alt udover det, skal far selv sørge for, det vil sige bleer og mad osv, er på fars regning..

Her er det kun mig der har autostol, og den fælles vi om.. det er mig der får børnebidrag og børnefamilieydelse og ikke ham, og derfor synes jeg faktisk det er meget rimeligt at han låner min autostol fremfor at skulle investere selv.. Medmindre det selvfølgelig vil blive for besværligt hver gang.. men hvis far skal køre med børnene og ikke har en stol selv, så ville jeg nok vælge bare at aflevere mine stole, så jeg var sikker på at ungerne var spændt fast som de skal være..

Anmeld

27. november 2013

RosSofi

Er det virkelig rigtigt at faren skal sørge for så meget selv? Jeg troede faktisk, at det var den, der har forældermyndighed/bopæl, der skal stå for det hele. Er det ikke det, de ekstra enlige forsørgertillæg går til, altså fordi man kun er en til at betale det?

Anmeld

27. november 2013

An&Jo

Rosa-Sofia skriver:

Er det virkelig rigtigt at faren skal sørge for så meget selv? Jeg troede faktisk, at det var den, der har forældermyndighed/bopæl, der skal stå for det hele. Er det ikke det, de ekstra enlige forsørgertillæg går til, altså fordi man kun er en til at betale det?

ja faderen skal selv sørge for mad og bleer, det er sq da også meget rimeligt.. Det ville da være helt forkert at sende en madpakke eller lommepenge med et barn på 2 år fordi det skal over til sin far..

En far betaler 1200kr om måneden hvoraf han kan trække noget der minder om 80% fra i skat, så at han skal betale mad og bleer er ikke urimeligt, han skal jo ikke have nogle af de store udgifter, for bruger barnet barnevogn skal moderen også sørge for den..

de ekstra tillæg gr jo til at betale institution osv.. det er jo ikke alle der sidder på overførselsindkomst, og har du en normal løn får du altså ikke tilskud til børnepasning, og derfor får man tillæg.. at man så får friplads OG bidrag hvis man er på dagpenge, su eller KH er en anden snak..

Anmeld

27. november 2013

RosSofi

Okay :-) Det anede jeg faktisk ikke, kan man virkelig trække sit "farbidrag" fra i skat. Så er det lidt en anden sag, tænkte bare at, hvis man foreksempel var far på su eller dagpenge ville man ikke have mange penge til sig selv, hvis man skulle betale 1200 kr om måneden og stadig stå for så mange ting. Jeg tror også mere jeg tænkte på ting som barnevogne, autostole og bleer. Men kan godt se det komiske i at sende lommepenge med sin 2årige eller mad til en hel weekend :-)

Anmeld

27. november 2013

Mettefpigen

Rosa-Sofia skriver:

Okay :-) Det anede jeg faktisk ikke, kan man virkelig trække sit "farbidrag" fra i skat. Så er det lidt en anden sag, tænkte bare at, hvis man foreksempel var far på su eller dagpenge ville man ikke have mange penge til sig selv, hvis man skulle betale 1200 kr om måneden og stadig stå for så mange ting. Jeg tror også mere jeg tænkte på ting som barnevogne, autostole og bleer. Men kan godt se det komiske i at sende lommepenge med sin 2årige eller mad til en hel weekend :-)

Jeg synes det er helt fair at de skal betale det.....
Man har stadig været 2 om at lave barnet, men når de "kun" skal betale mad og bleer de dage barnet er der så er det da okay at de betaler til noget af det andet ved at betale bidrag... Det er stadig moren/faderen der betaler for alt det andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.