Hvad havde i taget det som?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

Kløver

Pikku Myy skriver:

Stakkels veninde. Som jeg læser det er hun meget overvældet over at blive mor, og søger råd hos en god veninde. At du ikke synes det er hårdt at have en baby på en måned, ændrer jo ikke rigtig på at hun har mistet alt sit overskud. Hvad med at tilbyde din støtte?

Du undrer dig over at I ikke kan spise sammen. Måske har hun simpelthen ikke overskud. Måske er hun flov over at hendes hjem sejler. At hun ikke formår at være "den perfekte mor".

Du undrer dig over at de skal have passet deres datter allerede. Måske har de virkelig brug for det, men er flove over det og siger det er for at få kærestetid.

Man kan ikke altid tage udgangspunkt i sine egne erfaringer når man skal forholde sig til andre ...

Enig og der er også forskel på børn og hvis dit (ts) ikke har skreget i samme dur, måske barnet har kolik) kan det være svært at sætte sig ind i. Begge mine har haft kolik og har også haft tuderiers hvor jeg også bare havde lyst til at kyle unge. Ud af vinduet( ikke i bogstaveligste forstand) men hvor man er magtesløs

Jeg synes netop at du ts burde være mere large og knap så dømmende og hvis du ikke ved om de kommer til din fødselsdag, så spørg og måske fortælle at du gerne vil se dem hvis det er muligt men du også har forståelse for det hvis de ikke kan eller kun kan blive en time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

Hønsemor

Undskyld, men jeg tænker at din veninde måske ikke er sur, men skide træt og intet overskud har pga. grædende spædbarn

Min første var kolik barn, han skreg og skreg og skreg og skreg og det gjorde han nærmest i 22 timer pr. døgn i 3 mdr! Jeg fik nærmest ikke sovet ej heller selvom manden tog ham lidt, så ja vores store var ikke mere end ca. 1 måned gammel da han blev passet første gang, da jeg en nat lagde ham i hans vugge og ellers begyndte at banke! mit hoved ind i væggen - måske din veninde forsøger at afværge sådanne en situation?

Mit andet barn, var et pragt eksemplar, han sov igennem fra dag 1 af, så fik jeg pludselig en nattesøvn jeg ikke havde prøvet med et spædbarn og mit overskud var derfor også langt større, lige nu er vi i en periode hvor der kommer flere tænder på en gang og derfor er vores nattesøvn meget sparsom igen og det kan mærkes på overskudet og lysten!

Prøv en gang og spørg ind til din veninde i stedet for at dømme hende...

Anmeld

27. november 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Hm, sagen er den at min veninde og jeg er blevet meget uenige på det sidste og nu ved jeg ikke om de kommer til min fødselsdag eller jeg skal tage det som et nej, det er næste lørdag, de har ikke spurgt hvad jeg ønsker af hvad jeg kan huske..

vi var sammen for leden dag og hun rykkede vores aftale fra kl.11 til kl.13 fordi hun skulle noget sagde hun, fint nok. så skrev jeg om vi skulle mødes på stationen kl.13 eje for hun havde ondt ( hun har født for under en måned siden) men jeg skulle skrive når jeg gik fa føtex fordi hun gik fra hendes mors arbejde så, så vi kunne mødes ved h&m. jeg havde spurgt om vi skulle spise sammen fordi at det kunne være hyggeligt, ville godt tage noget kød med hjemmefra har en næsten fyldt fryser, eje for hendes kæreste kom sent hjem. han var hjemme inden kl.17!!!!!

Da vi sidder inde på cafeen siger hun til mig om jeg ikke bare kender det der hvor man beder ens børn holde kæft fordi de gør en magtetsløs, fordi de ikke vil sove, sagde nej for vores datter har aldrig fået mig derud og har hun været ved det har min kæreste og jeg skiftes til og tage over!! Hendes lille datter er altså ikke engang en måned endnu. Så brokker hun sig i går over hun græder hele tiden hendes pige så de skal til en keopraktor i dag, men alligevel passer hendes kærestes mor deres datter for nu skulle de have alenetid, de har nemlig månedsdag i dag.. blev så sur sagde det dog ikke, men prøv tænk på barnet, amen altså puh

Da min veninde netop var blevet mor til et par tvillinger, der aldrig sov samtidig, var hun så fuldstændigt udmattet at hun slet ikke kunne hænge sammen. Jeg var inde i en god periode med min baby, og kunne ikke selv genkende følelsen af total afmagt, men jeg kunne se den på hende. Jeg lavede tre portioner kødsovs, to tærter og en pose boller til fryseren, købte en dåse chai-te og en pakke chokolade, som hun elsker. Jeg kom uanmeldt forbi og afleverede det hele i døren til hendes mand og kørte igen. Da det så var mig, der sad med gylp ned ad ryggen og tudede af træthed, kom hun vadende ind i mit hjem med en pakke ørepropper, som hun forlangte jeg satte i og lagde mig i seng. Da jeg vågnede var huset rent, vasketøjet var ordnet og min datter lå glad og veltilpas på gulvet og grinte. Det var FANTASTISK! - ikke kun fordi at hun havde klaret nogle praktiske opgaver for mig, men mest af alt fordi, jeg følte en enorm støtte og kærlighed fra et andet menneske og jeg følte mig ikke alene.

Hjælp hinanden, det er dét veninder er til for. 

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig prøvet at give en støtte og sige at hun skulle sige til også inden alt det her og tilbudt at lave mad til dem og spurgt om de manglede noget. jeg ved godt hvordan det er at have et grædende barn hele tiden!!!

jeg tror hun må komme til mig, hun ved ikke hvad hun vil. hun sviner folk til og er så alligevel veninder med dem, ved sgu snart ikke hvor hun er henne længere

Anmeld

27. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har virkelig prøvet at give en støtte og sige at hun skulle sige til også inden alt det her og tilbudt at lave mad til dem og spurgt om de manglede noget. jeg ved godt hvordan det er at have et grædende barn hele tiden!!!

jeg tror hun må komme til mig, hun ved ikke hvad hun vil. hun sviner folk til og er så alligevel veninder med dem, ved sgu snart ikke hvor hun er henne længere

Jeg sagde først tak til hjælp da min veninde direkte kom og kidnappede min barnevogn - hun kunne se det ville ende galt, hvis ikke jeg fik lidt alenetid uden en skrigende baby 

Det kan være du har en veninde der ikke er glad for at modtage hjælp - eller har svært ved det, fordi hun selv vil klare det hele. Men man kan ikke være en supermor hele tiden  

Anmeld

27. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Synes du er hårdt og virker lidt forstående og faktisk også bitter på din veninde. Hvis hun taler så dårligt om andre og du ikke bryder dig om hende eller forstår hende hvorfor så ofre så meget tid og spekulere om hun kommer til din fødselsdag. Kan ikke helt forstå dine indlæg, for du brokker dig jo netop også over din veninde lige nu

Meld ud til hende hvad du ønsker. Om du ikke ønsker en del af venskabet mere eller du vil være hendes veninde, og dette alt hvad det indebærer hvor man støtter og er der for hinanden

Anmeld

27. november 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

I stedet for at tilbyde hjælpen ved at sige hun må sige til, så gør som en anden skriver - overrask hende med hjælp!

Egentlig tænker jeg lidt at du faktisk slet ikke ønsker hendes venskab, for hvorfor gå og bruge tid på at spekulere om hun kommer på DIN dag, når du alligevel brokker dig over hendes væremåde.. Er egentlig ret glad for ikke at være din veninde, for ville få følelsen af kun at du' når du skal have noget ud af det..

Anmeld

27. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men gør du ikke det samme. Du sviner hende til for at få passet sit barn osv.
Det kunne jeg ikke finde på at gøre mod en veninde.

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke overraske hende, sådan er jeg ikke. Og hun er aldrig hjemme næsten, når jeg skriver og spørger hvad hun laver så er hun hjemme et kvater efter er hun i byen eller noget og jeg har ikke bil så skal bruge en time på transport!!

Jeg havde ikke behov for og blive svinet til og få af vide jeg er glad for at du ikke er min veninde.

jeg spurgte hende før i dag hvorfor det altid virker som om at hun aflyser og udskyder, fordi hun ikke havde lyst, fedt kan hun så ikke bare sige det istedet for jeg skal gøre mig til grin altså?

jeg behandler hende pænt hele hendes familie siger det alt fra med opmærksomhed til gaver, til at bage alt til hendes fødselsdag inden hun blev mor, så!!!

Anmeld

27. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg kan ikke overraske hende, sådan er jeg ikke. Og hun er aldrig hjemme næsten, når jeg skriver og spørger hvad hun laver så er hun hjemme et kvater efter er hun i byen eller noget og jeg har ikke bil så skal bruge en time på transport!!

Jeg havde ikke behov for og blive svinet til og få af vide jeg er glad for at du ikke er min veninde.

jeg spurgte hende før i dag hvorfor det altid virker som om at hun aflyser og udskyder, fordi hun ikke havde lyst, fedt kan hun så ikke bare sige det istedet for jeg skal gøre mig til grin altså?

jeg behandler hende pænt hele hendes familie siger det alt fra med opmærksomhed til gaver, til at bage alt til hendes fødselsdag inden hun blev mor, så!!!

Hvad mener du med de sidste tre linier. Jeg forstår det ikke rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.