Slå op med veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
2 svar
1 synes godt om
26. november 2013

Anonym trådstarter

Har en efterhånden perifær veninde, der gerne vil være veninder igen, vi har så mødtes et par gange over det sidste år. Men føler ikke for det længere. Er ikke vred og vil ikke gøre hende ked af det. Vil også gerne undgå konflikt og hun er en lidt dramatisk person.

Hvad ville i gøre? Være høflig og mødes så længe det kun er et par gange om året? Lade det glide ud? Eller tage en slå op snak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

lycly

Jeg synes bare du skal lade det glide ud. Evt ved at aflyse engang imellem og så skrive "men lad os gøre det en anden dag", oftest får man aldrig rigtig gjort noget videre ved det

Anmeld

26. november 2013

Kildebakken

Anonym skriver:

Har en efterhånden perifær veninde, der gerne vil være veninder igen, vi har så mødtes et par gange over det sidste år. Men føler ikke for det længere. Er ikke vred og vil ikke gøre hende ked af det. Vil også gerne undgå konflikt og hun er en lidt dramatisk person.

Hvad ville i gøre? Være høflig og mødes så længe det kun er et par gange om året? Lade det glide ud? Eller tage en slå op snak.

Jeg ville sige nej de gange du ikke har lyst, fortæl at du har andre planer. Så kan det være det glider ud eller at din indstilling til jeres venskab ændres med tiden. Det vil efter min mening være hjerteløst at "slå op" - hun beder jo ikke om din troskab, sådan forstået at du jo gerne må se andre veninder;-) Du må bare lære at sige fra på en ordentlig måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.