Jeg så her til aften lidt nyheds halløjsa på tv2 hvor de snakkede om det her nye skymo.. Pigen herhjemme er godt nok kun 6 år lige om lidt, men valgte lige at tage et kig derind, da det jo ville kunne blive en realitet om et lille års tid at hun ville på det..
Jeg sidder lidt med sådan en mærkelige følelse i maven over at man laver et "facebook" til børn.. hvorfor? Det er et socialt medie for børn imellem 7-12 år kan bruge til at skrive med hinanden, sende billeder og videoer, og selvfølgelig spille en masse spil.. Jeg downloadede det til min mobil blot lige for at se hvad det var for noget, og startede på at oprette mig derinde, ikke noget jeg havde i sinde at gennemføre, men blot lige for at se hvad det var.. Og tøjet til de der figure til pigerne, virkede simpelthen for voksent. Selvfølgelig var der trøjer og bukser men der var også toppe som gik lige under brystet og shorts som var nogle små nogen, så man kunne lave en figur som viste mave hvis man havde lyst..
Ja ved ikke helt.. Men ville i lade jeres børn på 7 år få lov til at komme ind på sådan en side? Tænker bare de indrømmede selv der ikke var et direkte filter så teknisk set kan en voksen også oprette sig uden problemer, og er det så sikkert nok at lade SÅ små børn komme derind? Vil børnene få nogen gavn af det som 7 årige? Altså hvor mange 7 årige kan virkelige stave og læse uden hjælp fra en voksen?
Er det et no go eller burde vi være mere åbne omkring at børnene også kommer ind på de sociale medier så hurtigt som muligt?
Anmeld