Hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
8 svar
1 synes godt om
25. november 2013

MLT

Hvordan går I andre som ikke er sammen med faren til jeres børn/barn, og I deler dem cirka 50/50?? Tænker økonomisk, arrangementer, ting til børnene, betaling af pasning, osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

lycly

MLT skriver:

Hvordan går I andre som ikke er sammen med faren til jeres børn/barn, og I deler dem cirka 50/50?? Tænker økonomisk, arrangementer, ting til børnene, betaling af pasning, osv

Her deler vi min datter 7/7 og her er det mig der får børnepenge og betaler dagplejen. Jeg køber også flyverdragt, vinterstøvler osv men han køber det også altid af en eller anden grund.
Mht arrangementer så deltager vi aldrig sammen da vores forhold er elendigt. Så hvis et arrangement ligger i hans uge så tager han med og omvendt

Anmeld

26. november 2013

Wimmie

MLT skriver:

Her har min eks vores datter hveranden weekend lørdag/søndag samt 3 timer hver onsdag og fredag.

Vi er enige om at det ikke skal være 7/7 da vi ikke synes det er optimalt for hende (bor ikke i samme by) og desuden arbejder min eks. aften så det passer ikke så godt.
Snart skal han til at have hende fredag til søndag hveranden weekend og så nogle timer i løbet af ugen, men det har vi ikke på plads endnu.

Vi har et fint samarbejde med efterhånden kun ganske få uoverensstemmelser (og heldigvis aldrig noget stort), og vi kan sagtens deltage i arrangementer sammen 

Jeg får alle børnetilskud og står for betaling af VS samt sko, flyverdragter osv. Han er dog god til at spæde i hvis hun mangler noget dyrt (jeg er på SU og han tjener ca. 40.000 pr. md) - og han køber også legetøj osv. til hende.

Anmeld

30. november 2013

kesuh

Well, her er både mor og far på SU og vi har knægten 7/7

Vi hjælper hinanden så godt vi kan med pasning omkring sygdom og lange dage på studiet og andet.

Arrangementer deltager vi begge til, da vi stadig godt kan tåle synet af hinanden 

Ting til ham er sådan,  tjah han har en kuffert med frem og tilbage med sine biler som han forguder og så lige lidt tøj med. Ellers har vi begge ekstra tøj hos hver af os, så han ikke bor i en kuffert

Samtidig sørger vi for at vi har forskellig legetøj hos hinanden, så han har nået at glæde sig til.

Vi blander os ikke i hinandens økonomi, da vi ikke er sammen mere.

og jeg betaler ikke børnebidrag pga det er 7/7
Børnepenge bliver brugt til betaling af pasningen og hans andre ting+bleer of course

Anmeld

30. november 2013

Majeha

Vi har et barn hver. Den ældste bor hos far og har 7/7, den yngste fuld tid hos mig (hver 2. weekend hos far) indtil han også er gammel nok til 7/7. Så her får vi børnechek for det barn, vi har boende, og ingen giver/får faderbidrag. Vi betaler hver især for det nødvendige til boende barn, såsom tøj, institution, mv. Betaler selvfølgelig selv for det "ekstra" vi vil give, når vi har lyst til at forkæle dem.

Vi snakker godt sammen, og ville gerne "bruge" hinanden, til evt. pasning el. andet. Vi ønsker også at tage til arrangementer og generelt lave nogle ting med ungerne sammen, men tør desværre ikke så meget, da kommunen er meget obs på bedrageri  

Anmeld

16. december 2013

MLT

Er der nogen med to eller flere børn, hvor et af børnene har adresse hos far og den anden har hos mor. Hvordan gør i økonomisk? Hvem betaler hvad osv ?

Anmeld

16. december 2013

LinLin

MLT skriver:

Er der nogen med to eller flere børn, hvor et af børnene har adresse hos far og den anden har hos mor. Hvordan gør i økonomisk? Hvem betaler hvad osv ?

Det har den sidste i tråden da! Læser du ikke de svar der er kommet?

Anmeld

16. december 2013

lycly

MLT skriver:

Her deler vi 7/7. Hun har adresse hos mig, så jeg får børnepenge og betaler daginstitution.
Faren og jeg har ikke et særlig godt forhold, så når der er arrangementer i dagplejen så tager den forælder med som har samvær i den pågældende uge. Fødselsdag, jul og nytår skiftes vi til hver andet år. Den der har hende i julen har hende så ikke til nytår og omvendt året efter.

Anmeld

17. december 2013

Majeha

MLT skriver:

Se mit svar ovenover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.