Yurie skriver:
Jeg så sådan her ud i hovedet
da jeg læste at blive kaldt racist for at være klædt som geisha til sin egen koncert(når man ikke er fra japan) hvordan er det lige at være racist??
Det her er i USA, men det er jo også sket i Sverige, at man ikke må være klædt ud som honningkagemand i et juleoptog. Fordi de er jo brune. og det er racistisk..
det er da mere racistisk at de ikke må være med i optoget..
Så vi må kun være klædt ud i vores egen farve eller religion? Hvordan er det ikke racistisk og at udlukke hinanden???
Er det bare mig der ikke kan se det forkerte i at være klædt som geisha under sin egen koncert(der var ikke noget problem da det var i Japan)
Eller at male sig sort i hovedet til halloween/fastelavn??
Jeg synes folk er meget bange og/eller overfølsomme når det kommer til racisme.
Man må jo ikke sige at nogen er sort eller farvet, fordi det er racistisk. Hvad fanden skal jeg så sige? Det er vedkommne jo! På samme måde som jeg ville sige jeg selv er hvid (nok mere vampyrbleg, men skidt
) og ikke ville blive fornærmet hvis andre kaldte mig det.
Racisme for mig er bl.a. at udelukke folk fra ting pga. deres hudfarve eller religion. Ikke invitere til børnefødsesldag fordi barnet måske er fra et andet land eller ikke spiser vingummi.
Hvis man ser ned på folk og taler nedladende til dem fordi de er fra Japan eller Congo eller Tyrkiet. Dét er racistisk.
At fejre at vi er forskellige og at det er helt i orden kan på ingen måde, nogensinde, blive racistisk i mine øjne.
Og det er jo det vi gør, når vi fx. fejrer fastelavn, etc.
Er det så også racistisk hvis lille Muhammed klæder sig ud som Superman eller Spiderman? De er jo hvide så det gælder vel også den vej rundt?
Ej altså, folk skal lige lære at tage en dyb indånding og få hovedet ud af røven.
Det værste er nok, at det sjældent er størstedelen af de folk der fx. er sorte, muslimer, hinduer, whatever, der føler sig kræket, men regeringer/børnehaver/skole, der "spiller det sikkert" for at slippe for bøvl, der med stor sandsynlighed aldrig ville være opstået.
Suuk... langt indlæg, undskyld, men jeg er så træt af det.
Anmeld