Nyuddannet, arbejdsløs og skruk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
3 svar
1 synes godt om
25. november 2013

Anonym trådstarter

Hej de damer,

Har lige behov for at lufte mine frustrationer og tænke at det var et godt sted herinde .

Vi ønsker os brændende at gå igang med PB men holder tilbage da jeg efter endt udd. Ikke har fået job endnu på 6 mdr. Det er for os alt andet mere betryggende med et fast job og en ordentlig indkomst istedet for dagpenge. (Manden sidder i et godt fast job så på den front er der intet problem )

En anden ting er at jeg har været på p-piller de sidste 8 år og frygter at kroppen skal bruge laaaaang tid til at vende tilbage til sin normale rytme.  Så et eller andet sted ville jeg gerne stoppe på p-pillerne nu, så kroppen er klar den dag jobsituationen ser fornuftig ud. Men jeg ved jo ikke om der går 1 mdr. eller flere år.. Og ærligt er ingen af os den største fan af kondom.

Derudover ønsker jeg heller ikke "bondefange" min kommende arbejdsgiver med en graviditet lige efter prøveperioden.

Alt i alt ser det for mig ud somom at der min. går 1/2-1 år inden PB kan gå igang (og muligvis meget længere), og hvem ved hvor længe der så går inden det så lykkes. Men jeg ville jo allerhelst have født igår. 

Iiihhaa de tanker flyver rundt i hovedet. 

Mange hilsner fra en frustreret skruk arbejdsløs 

Sorry hvis indlægget er blevet lige roddet som mine tanker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg kan da se at den kom i en forkert kategori. 

Kan man flytte oplægget ?? eller slette og oprette ny??

Anmeld

25. november 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej de damer,

Har lige behov for at lufte mine frustrationer og tænke at det var et godt sted herinde .

Vi ønsker os brændende at gå igang med PB men holder tilbage da jeg efter endt udd. Ikke har fået job endnu på 6 mdr. Det er for os alt andet mere betryggende med et fast job og en ordentlig indkomst istedet for dagpenge. (Manden sidder i et godt fast job så på den front er der intet problem )

En anden ting er at jeg har været på p-piller de sidste 8 år og frygter at kroppen skal bruge laaaaang tid til at vende tilbage til sin normale rytme.  Så et eller andet sted ville jeg gerne stoppe på p-pillerne nu, så kroppen er klar den dag jobsituationen ser fornuftig ud. Men jeg ved jo ikke om der går 1 mdr. eller flere år.. Og ærligt er ingen af os den største fan af kondom.

Derudover ønsker jeg heller ikke "bondefange" min kommende arbejdsgiver med en graviditet lige efter prøveperioden.

Alt i alt ser det for mig ud somom at der min. går 1/2-1 år inden PB kan gå igang (og muligvis meget længere), og hvem ved hvor længe der så går inden det så lykkes. Men jeg ville jo allerhelst have født igår. 

Iiihhaa de tanker flyver rundt i hovedet. 

Mange hilsner fra en frustreret skruk arbejdsløs 

Sorry hvis indlægget er blevet lige roddet som mine tanker..

Jeg gik ledig i et år efter endt uddannelse, da vi blev enige om at vi ligeså godt kunne gå i gang med PB. Det tog et år at blive gravide og på det år havde jeg endnu ikke fundet arbejde, og her 16 mdr efter fødslen har jeg stadig ikke fået arbejde....

Sååå jeg ville sige bare gå i gang, selvfølgelig er det rart med fast job rent økonomisk, men hvis din mand tjener godt og I kan klare det på dagpenge, så synes jeg godt man kan gå igang. Som du selv siger, så ved man aldrig hvornår jobbet dukker op, der kan gå en mdr eller tre år....

Det var bare hvad vi gjorde, men det er jo selvfølgelig kun op til jer, hvad I vil, men jeg er glad for vores beslutning, vi er også oppe i en alder hvor vi jo snart skulle igang og ikke kunne vente flere år.... 

Jeg har som sagt stadig intet arbejde, men vi er blevet enige om PB2 nu... Vi har lært at man ikke kan planlægge ud fra jobsituationen i disse tider 

Anmeld

25. november 2013

MH82

Da jeg blev gravid havde jeg er et godt job og det var mig der tjente alle pengene, da min kæreste var studerende.

Desværre gik firmaet konkurs da jeg var ca. 2 måneder henne, så man kan ikke altid planlægge sig ud af ting.

Så jeg ville bare droppe præventionen og se hvad der sker. Tingene kan nå at vende 7 gange før baby kommer.

Synes heller ikke det er at bondefange en arbejdsgiver, hvis man bliver/er gravid. Om man går på barsel indenfor et halvt år eller 3 er jo sådan set ligegyldigt. Det kommer jo på et eller andet tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.