Spørgsmål om Su.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
13 svar
1 synes godt om
24. november 2013

Anonym trådstarter

Godaften 

Mig og kæresten er gået fra hinanden i dag efter 6 år, da det bare ikke fungerer , men nu står jeg lidt som et stort spørgsmålstegn!

Jeg er på Su. har 2 børn , bor i lejet hus og får ikke boligstøtte .. 
Jeg får 9444kr. udbetalt om mdr. nu inkl. SU-lån og ekstra forsørger lån , men hvor meget mere kan jeg få nu hvor vi er gået fra hinanden ??
De kommer til at ha adresse hos mig, men vi har lavet en 7/7 ordning, for det syns vi er det bedste..
Kan jeg stadig få dobbelt SU, hvis han har dem hver 2. uge ??? Selvom de har adresse hos mig ??
Og hvilket tilskud er der lige som jeg kan søge ?? 
Er lidt lost lige nu ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Mettefpigen

Du kan søge det samme som alle andre da de har adresse hos dig...

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Hov, der er dobbelt su, boligsikring, friplads, forhøjede børnetilskud og børnepenge fra faderen :-)

Anmeld

24. november 2013

mpr

Du kan få det som andre enlige også kan men du skal være opmærksom på at en 7/7 ordning vil gøre at faren kan slippe for at betale dig noget da han vil have dem lige så meget som dig og derved stå for mad osv på lige fod som du Du bør søge boligstøtte med det samme da det kan tage noget tid før det går igennem Bare husk at sige hvornår det gælder fra i kun er 1 indkomst i dit hjem

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hov, der er dobbelt su, boligsikring, friplads, forhøjede børnetilskud og børnepenge fra faderen :-)

Okay .. Ved jeg ikke kan få boligsikring da huset er for stort .. Og børnepenge fra faderen skal jeg vel ikke ha , når han har dem halvdelen af tiden ?

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Du kan få det som andre enlige også kan men du skal være opmærksom på at en 7/7 ordning vil gøre at faren kan slippe for at betale dig noget da han vil have dem lige så meget som dig og derved stå for mad osv på lige fod som du Du bør søge boligstøtte med det samme da det kan tage noget tid før det går igennem Bare husk at sige hvornår det gælder fra i kun er 1 indkomst i dit hjem

Ja , regnede heller ikke med han skulle betale børnepenge til mig , det ville bare være dumt .. Og vi er ikke uvenner eller noget , og vi kan sagtens få det til at fungere på den måde heldigvis ..
Boligstøtte ved jeg at jeg ikke kan få , da huset er for stort .. 

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Okay .. Ved jeg ikke kan få boligsikring da huset er for stort .. Og børnepenge fra faderen skal jeg vel ikke ha , når han har dem halvdelen af tiden ?

Det lyder mærkeligt... hvor ved du det fra? Du er enlig og på su, du burde på boligsikring... hvor stor er jeres bolig?...
Du kan godt søge det, men når I har dem lige meget så synes jeg ikke du skulle....

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det lyder mærkeligt... hvor ved du det fra? Du er enlig og på su, du burde på boligsikring... hvor stor er jeres bolig?...
Du kan godt søge det, men når I har dem lige meget så synes jeg ikke du skulle....

Ved selvf. ikke om jeg kan når jeg er enlig .. 150 kvm.. 

Anmeld

24. november 2013

mpr

Anonym skriver:

Ja , regnede heller ikke med han skulle betale børnepenge til mig , det ville bare være dumt .. Og vi er ikke uvenner eller noget , og vi kan sagtens få det til at fungere på den måde heldigvis ..
Boligstøtte ved jeg at jeg ikke kan få , da huset er for stort .. 

Ville også blot nævne det fordi der er nogle kvinder som med næb og klør bare vil have de penge der Men synes det er fantastisk at du tænker det ikke er nødvendigt at tænke i de baner Du kan da få en smule? Du bor med to børn, og det kan godt være du ikke kan få for det hele men lidt er vel bedre end ingenting?  

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ved selvf. ikke om jeg kan når jeg er enlig .. 150 kvm.. 

Det er selvfølgelig også meget stort... ved bare at jeg undersøgte ang en bolig på 104 kvm og da kunne jeg få ca 2700...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.