hjælp kan ikke rette skævt kranie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. november 2013

mette line

da min pige var 10 uger blev det opdaget at hun havde skævt kranie og hun lå helst kun på hendes højre side. fra hun var en måned gik hun til kiropraktor pga kolik men viste sig der også sad noget i klemme mellem skuldrene. på dette tidspunkt var hun igang med og udvikle skævt kranie men gik også forbi kiropraktoren. vi gik til ca 3-4 behandlinger. min pige er flad i højre side, og panden buler ud samt der er asymmetri i ansigtet. jeg er knust og bekymret :-( hun er 6 måneder nu. har kæmpet med det siden hun var 10 uger. har købt div side lejrings puder, hjerte pude osv. vi har været ved fysio men hun har ikke en stram halsmuskel så kan ikke bruge fysio øvelser til noget. vi har også været til kSt som løsnede op for spændinger i nakken. jeg stimulere den dårlige side på godt jeg kan. på trods af alt jeg har prøvet og hvad jeg gør retter hendes kranie sig ikke. det ser heller ikke ud til at det er blevet værre, det står bare stille. jeg er knust over jeg ikke ser nogen ændring og bekymret mig om hendes udseende i fremtiden og hvordan asymmetrien udvikler sig. nogen der har nogle gode råd? eller kender nogen eller selv har været i ligende situation som kan sige noget betryggende? lægen vil ikke henvise til børnelæge og hjelm er heller ikke en mulighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

helle85

mette line skriver:

da min pige var 10 uger blev det opdaget at hun havde skævt kranie og hun lå helst kun på hendes højre side. fra hun var en måned gik hun til kiropraktor pga kolik men viste sig der også sad noget i klemme mellem skuldrene. på dette tidspunkt var hun igang med og udvikle skævt kranie men gik også forbi kiropraktoren. vi gik til ca 3-4 behandlinger. min pige er flad i højre side, og panden buler ud samt der er asymmetri i ansigtet. jeg er knust og bekymret :-( hun er 6 måneder nu. har kæmpet med det siden hun var 10 uger. har købt div side lejrings puder, hjerte pude osv. vi har været ved fysio men hun har ikke en stram halsmuskel så kan ikke bruge fysio øvelser til noget. vi har også været til kSt som løsnede op for spændinger i nakken. jeg stimulere den dårlige side på godt jeg kan. på trods af alt jeg har prøvet og hvad jeg gør retter hendes kranie sig ikke. det ser heller ikke ud til at det er blevet værre, det står bare stille. jeg er knust over jeg ikke ser nogen ændring og bekymret mig om hendes udseende i fremtiden og hvordan asymmetrien udvikler sig. nogen der har nogle gode råd? eller kender nogen eller selv har været i ligende situation som kan sige noget betryggende? lægen vil ikke henvise til børnelæge og hjelm er heller ikke en mulighed.

jeg kan desværre ikke hjælpe så meget,

men min dreng har fladt baghovede, og han er 7 år nu men jo ældre han er blevet, bliver det svære og svære at se da kraniet vokser også skjuler håret det.

håber der er nogen der kan hjælpe noget mere end jeg kan

Anmeld

24. november 2013

mbbuch

Min søn havde som spæd også en hel flad side. Og dette var meget tydeligt. Han er i dag 6 år og da kraniet er vokset og når hår dækker ser man det slet ikke mere. Jeg kan mærke det ved berøring fordi jeg selv ved det, men der sker altså meget når de udvikler sig. Tror ik du skal være så bekymret... 

Anmeld

24. november 2013

L&V

Nu ved jeg ik hvor du bor men jeg ville finde en kst der var specialiceret i det eller en ostopat for det er altså ik kun udsendet det går ud over. Vi har nogle meget store nerver og vener der går der og de bliver let klemt..

Anmeld

24. november 2013

mette line

vi går til osteopat som udfører kranie sakral terapi på hende. han er ikke bekymret for hendes udvikling, hun er godt fremme og udvikler sig helt fint motorisk osv. ja håret vil med tiden dække baghovedet. men er bekymret for panden der vil hår ikke dække. vi har meget pande i familien og det har hun desværre arvet. samt er den ene kind og øje lidt større end det andet. jeg er virkelig død bekymret over hvordan hun vil se ud med tiden hvis ikke noget af det kan eller vil rette sig

Anmeld

24. november 2013

2babygirls

mette line skriver:

Hende der fødte tvillinger i de unge mødre havde samme problem med især pigen... Prøv at Google hende, eller se om du kan finde afsnittet. Mener hun siger de skal opereres for det.

Anmeld

24. november 2013

mette line

så har hendes pige nok haft kranie synostose, er rigtig at det skal man opereres for. er min pige også blevet tjekket for og det har hun ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.