At flytte sammen med Svigerfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. november 2013

Anonym trådstarter

Hej piger/drenge

jeg vil lige høre, min Svigerfar er ved at købe hus, og har spurgt om vi kunne være interesseret i at flytte ind sammen med ham Og så overtage det senere. 

Umidbart lyder det jo fornuftigt nok. Men her er dilemmaet; 

vi er begge herhjemme på su, og har derfor ikke så meget at gøre med. 

vi får boligsikring og friplads. 

Hvis vi flytter ind i huset sammen med ham, (lejer os ind) hvad vil det så betyde for os økonomisk? 

Mister vi Noget?

(Han har en meget høj indtægt hver måned) 

håber nogen vil hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg tænker at din kærestes su bliver til hjemmeboende sats.
Ift. boligsikring så kommer det vel an på hvad jeres nye husleje bliver
Jeg tror ikke I mister friplads da jeres indkomst ikke ændrer sig (i hvert fald ikke til et højere beløb)

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker at din kærestes su bliver til hjemmeboende sats.
Ift. boligsikring så kommer det vel an på hvad jeres nye husleje bliver
Jeg tror ikke I mister friplads da jeres indkomst ikke ændrer sig (i hvert fald ikke til et højere beløb)

Tænkte bare om min svigerfars løn blev regnet med da vel egentlig er samboende med os, 

Anmeld

24. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Tænkte bare om min svigerfars løn blev regnet med da vel egentlig er samboende med os, 

I skal have en regulær lejekontrakt med indberetning til Skat og alt der følger med et almindeligt lejemål. Tror desværre også, at din kæreste kommer på hjemmeboende SU, men undersøg reglerne ved Skat, SU-styrelsen og en organisation, der har styr på reglerne for lejemål.

Anmeld

24. november 2013

flowerpot3

Tror I skal også være opmærksomme på at for at få boligsikring skal I råde over ejet køkken i lejemålet, dvs ikke dele køkken med fx svigerfar. Sådan var det i hvert fald for 5-6 år siden, da vi boede til leje.

Anmeld

24. november 2013

flowerpot3

Vil TS mand stadig gå ned og få hjemmeboende SU selvom der laves en officiel lejekontrakt og han betaler husleje i sin fars hus? Det lyder ikke fair, da han har jo fortsat huslejeomkostninger, selvom det er hans fars hus? 

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Vil TS mand stadig gå ned og få hjemmeboende SU selvom der laves en officiel lejekontrakt og han betaler husleje i sin fars hus? Det lyder ikke fair, da han har jo fortsat huslejeomkostninger, selvom det er hans fars hus? 

Det undre også mig ?  

Anmeld

24. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Friplads beregnes kun udfra din og din kærestes løn

Anmeld

24. november 2013

Mettefpigen

Hvis i har jeres egen lejlighed og lejekontrakt burde det ikk ændre på noget....

Anmeld

24. november 2013

flowerpot3

Synes også at det lyder meget usandsynligt at skulle få hjemmeboende SU sats så længe I laver lejekontrakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.