første bevidste smil - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: første smil - hvis født 1 uge over termin og smil 1 uge gammel = 2 uger

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.516 visninger
14 svar
12 synes godt om
23. november 2013

Kris89

Ja, hvornår fik i det første bevidste smil fra jeres guld?

Hvis vi nu siger fra terminsdagen.? altså hvis de er født en uge efter termin er de reelt 2 uger her i afstemningen...

håber det gav mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2013

mommy1991

Kris89 skriver:

Hvis vi nu siger fra terminsdagen.? altså hvis de er født en uge efter termin er de reelt 2 uger her i afstemningen...

håber det gav mening

Tror Leander var omkring 6 uger. Han er født 39+6

Anmeld

23. november 2013

FrkZier

Kris89 skriver:

håber det gav mening

Isaak var ca 3.5 uger, han er født 40+3

Anmeld

23. november 2013

Nessie

Daniel var 6 uger og født 40+1

Isabella var 7 uger og født 38+1

Anmeld

23. november 2013

Victoria2013

Ved ikke om jeg har stemt rigtigt, for min pige blev født da jeg var 38+4 (dvs. ca 1½ uge før termin). Hun var en 4-5 uger da hun smilede bevidst (men 2-3 uger da hun begyndt at trække på smilebåndet i søvne), så vel 3-4 uger regnet fra terminen...

Men generelt syntes jeg ikke man kan stille det sådan op. Man siger også man skal regne tigerspring efter termin og ikke efter hvornår de reelt blev født. Men hos min pige har de altså passet med antal uger hun var fra fødslen og ikke fra terminen

Anmeld

23. november 2013

Kløver

Victoria2013 skriver:

Ved ikke om jeg har stemt rigtigt, for min pige blev født da jeg var 38+4 (dvs. ca 1½ uge før termin). Hun var en 4-5 uger da hun smilede bevidst (men 2-3 uger da hun begyndt at trække på smilebåndet i søvne), så vel 3-4 uger regnet fra terminen...

Men generelt syntes jeg ikke man kan stille det sådan op. Man siger også man skal regne tigerspring efter termin og ikke efter hvornår de reelt blev født. Men hos min pige har de altså passet med antal uger hun var fra fødslen og ikke fra terminen

Enig og er barnet født imellem 37+0 og 42+0 er barnet født til terminen, da terminsdagen er en ca dato

Anmeld

23. november 2013

M (:

Kris89 skriver:

håber det gav mening

Min søn var ca 2,5-3 mdr., men han er født en måned før termin, så har stemt 6 uger.

Anmeld

23. november 2013

Muffinmus

Babyer smiler generelt, det er trækninger og det er herligt, først omkring 5-8 uge kommer de bevidste smil, så nix, tror ikke på de to uger, men sødt alligevel

Anmeld

23. november 2013

Clisolka

Oliver var omkring 5½ uge da det første smil kom - han er født 39+4 

Anmeld

24. november 2013

Kris89

tak for svar alle sammen

Går jo her og tripper, Jacob er 6 uger og 4 dage...

Men jeg er 98 % sikker på at jeg fik et smil igår, mens vi havde dyb øjnkontakt han smiler også mere i søvne nu end før, så håber lidt at det kommer nu her...

det er jo lidt kedeligt med ham nu, han er mere vågen der skal ske noget og stadig kan han ikke rigtig noget HI HI...

manden mener jeg er skør... men ihh, det første bevidste smil skal altså ske til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.